Jump to content

Vanlig at årene krasjer i hverandre når man ror gummibåt?

kjetillunde

Recommended Posts

Er ikke mansjettene justerbare? Bruker du årene som fulte med båten?

Nei tror ikke det... Ja de fulgte med båten.

Jeg kjøpte noen årer som var for lange, de hadde bare ett hull som bolten på gummijolla festet de med til båten. Da gikk det jo ikke å justere.

Det er samme patenten her... Er det ikke rart at produsenten lager for lange årer til sin egen gummibåt?

Det er enkelt, mål hvor mye de overlapper når de sitter i jolla. Så legger du til littegran for eventuelle tommeltotter som og skal imellom :smiley: da får du et mål som du deler på to og kapper av enden på åra som er under plasthåndtaket. Sitter det fast, kan du prøve å varme vann å stikke enden av åra nedi. De løsnet greit for meg. Det er litt viktig at du kapper like mye av hver åre. ellers blir det noe rart å ro med. For å kappe brukte jeg ei gammel baufil jeg har liggende i verktøykassa. Så var det bare å smette på plasthåndtaka igjen. Montere åra i eksisterende hull og ro som en foss igjen.. :smiley:

Endelig ble det Bobåt

He he.. de blir litt lengre ja.. det betyr større utveksling og mye høyere marsjfart.. og far får noen enorme overarmer. så det blir vin vin.. ehh vinn vinn mente jeg.. Spøk til side, du kommer ikke til å merke noe særlig forskjell. regner med du må kappe 5-7 cm av hver åre. Da får ihvertfall jeg litt problemer med å kjenne forskjell

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...