M/S AIOLOS Startet 10.November.2012 Link til dette innlegget Startet 10.November.2012 Jeg skal bytte til en ny vhf pga. dårlig lyd (og min hørsel) på den gamle og lurer på om jeg da kan bruke det gamle mmsi nummeret og kallingsnavnet? Jeg skal kjøpe en type med mulighet til ekstra høytaler og andre mulige tilkoblinger Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Bare ring Maritim radio (Telenor), og legg frem problemstillingen. De geleider deg riktig. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Kallesignal er båten sitt, og mmsi er vel radiostasjonsnummer knyttet sammen med kallesignal slik at hrs ser både eier og båt ved dsc. Derfor skal det gå fint å programmere mmsi i ny radio. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
hev Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Jeg skal bytte til en ny vhf pga. dårlig lyd (og min hørsel) på den gamle og lurer på om jeg da kan bruke det gamle mmsi nummeret og kallingsnavnet? Jeg skal kjøpe en type med mulighet til ekstra høytaler og andre mulige tilkoblinger Ja du fortsetter å bruke MMSI og CS som du har, null problem Husk på å gi beskjed til Lisensavdelingen i Maritim Radio om utstyrsendring, skjema for dette finner du her: http://www.maritimradio.no/index.php?page_id=1420 mvh Helge Sitér dette innlegget Hjemmeside på WEB og på facebook. Arbeidssted er Florø Radio. Link to post
M/S AIOLOS Svart 10.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Flott, takk for svar. Da blir det en runde til uken Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Jeg var nylig gjennom dette. Skjemaet ble hentet, sendt til printer, fylt ut og scannet. Det ble sendt som vedlegg til e-post til lisensavdelingen@telenor.com. Dagen etter lå nytt konsesjonsdokument i postkassen. Det kostet heller ingen ting. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.