Retox_93 Startet 10.November.2012 Del på Facebook Startet 10.November.2012 Hei. Har et gammelmotorskilt ifra en KVIK 3 hk som ser ganske røft ut. Men vil ha det slikt at det glinser av messinga bokstaveligtalt. Vet ikke om e tør å hive det oppi noe syrevask etterså vil ikke at det skal etse i stykker.. Noen ider? Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Silver Svart 10.November.2012 Del på Facebook Svart 10.November.2012 Vaskevann for messing: en passende bolle med varmt vann, 3 ts sitronsyre, 2 dråper zalo. La skiltet ligge i oppløsningen i 10-12 minutter før du begynner å rengjøre med vanlig oppvaskbørste. Skyll godt med kaldt vann etterpå. Avbryt vaskingen hvis skiltet får en rødlig fargetone, og skyll godt. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 10.November.2012 Del på Facebook Svart 10.November.2012 Her er det en som har fått skiltet sitt til å glinse.... fra innlegg 285. Oppskriften finner du enda lenger nede i tråden. https://baatplassen.no/i/topic/84671-prosjekt-helios-sollux-24-uten-ac/page__st__280 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 10.November.2012 Del på Facebook Svart 10.November.2012 Det må til sliping og polering for å få dem "speilblanke", men vær forsiktig med bruk av sliping. Som du ser så fikk jeg noen riper i messingen. Jeg kunne blitt kvitt dem med mere rubbing og polering med jeg gadd ikke å gjøre det hehe. Du kan følge min fremgangsmåte som Hafrsfjord linket inn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.