Lars E. Startet 10.November.2012 Link til dette innlegget Startet 10.November.2012 Hei. Vi er så heldige å venter vårt andre barn i mars. Av erfaring blir tiden rett etterpå ganske travel, og priotiteringene blir nok ikke båten de første månedene..:) Planen er derfor nå å gjøre ferdig alt av vårpuss før den tid. Båten ligger lagret inne i forholdsvis varm hall, aldri under fem grader. Kan jeg stoffe båten nå, eller vil bunnstoffet miste noen "effekt" av å stå tørt i 4-5 måneder? Samme spørsmål gjelder for drevene? Takknemlig for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Det er mulig det er forskjell ut fra hva slags bunnstoff du pleier å bruke (produsent + vanlig / selvpolerende / racing). Den jeg brukte sist (Hempel) var det ikke noe problem med i så måte, den kunne stå uker / måneder før sjøsetting. Sjekk opp hva det står på boksen du brukte sist, hvis du har en skvett stående, og tenker å bruke samme stoffet også nå. Beste rådet jeg kan gi. Sitér dette innlegget Link to post
Lars E. Svart 10.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Jeg bruker Jotun Optimal selvpolerende, men kan ikke se noe på boksen.. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Du har vel malt over det da Du kan sikkert finne et produktdatablad / info om dette bunnstoffet på Jotun sine nettsider (?) Evt er det sikkert andre her inne som bruker samme bunnstoffet, og kjenner til det. Lykke til med "vårpuss" nå og familieforøkning Ser ut som om du har båt som har plass til flere... Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Jotun Optimal er utendørs husmaling, så det bruker du sikkert ikke under båten din ? Hvis det er selvpolerende er det nok enten Nonstop eller Mare Nostrum SP, og begge kan påføres inntil 9mnd før sjøsetting. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Hadde jo vært flott om en kunne brukt husmaling som er garantert i 12 år... Sitér dette innlegget Link to post
Lars E. Svart 10.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Ja der ser du... nonstop er det. Takk for bistand.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.