Jump to content

Norges fineste båt.

JoachimogMalene

Recommended Posts

norwegiagrandpiano.jpg

Norges absolutt fineste båt.

Norwegian Grand Piano.

Birger Kulmann design.

Ser ut som en trebåt, men det stopper der.

Tror det er han med den gule Hawaiiskjorta som eier den idag.

Hørte at Birger selv hadde kjøpt båten tilbake, har stått på stosand sandtak tidligere, er usikker på hva som har skjedd med den de siste årene. Hørte om et sandras som gjoprde skader på den, karbonriggen har lugget dekket av grønske noen år på storsand, skal visst være hentet nå.

Men utrolig flott, og birger har visst planer om å sette den tilbake istand, hvis det er han som eier den nå såklart.

Om dette er Norges fineste båt vil alltid kunne diskuteres. Jeg har imidlertid møtt denne båten på fjorden flere ganger og jeg kan forsikre om at dette er en vanvittig fin båt. Håndverksmessig virker den å være uten lyte. Designet er også flott, ja mye finere i virkeligheten enn på bildene. :thumbsup: :thumbsup:

Men smagen er som bagen som man sier på Sørlandet. :yesnod:

Å diskutere design kan jo ende i bruduljer. Jeg har nok noen fobier ja, er sikkert en raring selv. Det var ikke meningen å være surmaga altså men jeg kaster kanskje inn en brannfakkel her med viten og vilje. All ære til denne selvbyggeren for utførelsen. Det jeg ville si er at formgivningen ligna svært mye på en hvilken som helst campingbåt mens linjer og særtrekk er fraværende. Det er jo ingen sammenheng. Vi kan godt være enig om å være uenig, og det kommer sikkert flere humoristisk utformede spydigheter herfra :-)

Det blir veldig vanskelig å diskuitere smak og behag samt design, fordi det går på personlig mening og følelser! Jeg synes f.eks Riva Aquariva Super er en av verdens vakkreste serieproduserte båt, mens andre igjen liker futurisk design ala Goldfish 50. Samenlikning av disse to båtene er egentlig helt unaturlig fordi dem kommer fra to helt forskjellige designverdner. og har også forskjellige kundegrupper.. og sånn skal det jo å være...

riva-aquariva.jpg

082.jpg

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Jeg ville bare takke dere for god underholdning. Ante ikke at båten til pappa skapte et så stort engasjement! Og må si vi har ledd godt av sammenligningen med en bærplukker:) Jeg synes i alle fall det var kjempestas at den vant denne kåringen, målet var å få en båt som var praktisk å bruke. Da gjorde det jo ingenting at den blei så flott å se på også! At vi er fornøyd med designen er i grunnen det viktigste, så får dere syns hva dere vil. Noen liker Mercedes mens andre sverger til Dodge. Så det er ikke noe poeng å bli enige. Men tenk litt over hva dere skriver i et åpent forum på nett, folk kan bli såra.

Til neste år må dere huske å melde på alle båtene dere synes ser flotte ut, og huske å stemme. Det var flere båter i avstemmingen som også hadde fortjent en slik tittel, men denne gangen var det altså vår tur.

Velkommen til baatplassen! Og gratulerer med seieren i denne avstemmingen!

Jeg synes det er veldig fascinerende med mennesker som legger så mye tid og kunnskap i slike prosjekter.

Prøv å overse de "sure oppstøtene" som kommer fra anonyme skribenter her inne. Jeg vet dette kan være sårende, jeg husker første båten jeg kjøpte som en rakket ned på i samtale vi hadde. Noen få har manglende folkeskikk rett og slett.

Igjen gratulerer!

Enig med Oteren! når noen slenger ut et svar der det står; "jeg synes den er stygg jeg" så er det et så umodent og usakelig utsagn at det er ingen verdens ting å bry seg om! Må si jeg er mildt sakt sjokkert over en del utsagn her på BP! at det går an for voksene personer å lire utav seg så mye dritt og usakligheter som ikke har bunn noen plass! design har jeg tidligere nevnt er vanskelig å diskutere! men at båten har et veldig bra håndverk og finnish må vi alle være enige om! Synes båten er kjempeflott, all ære til dere som har bygget den! Reportasjen i BM var veldig fin!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...