Jump to content

Edit History

Dahlen

Dahlen

Det var ingen pluss fra starteren koblet inn på coil systemet.

Det er noe gremlins i ledningsnettet, så jeg koblet alt fra og tok kun det viktige, har fått start på motoren, men det går ikke bra.

Sliter litt med å få den til å tenne riktig, tror jeg skal bytte tennledningene (virker desperat, men det er det siste som ikke er byttet ut i tenningen.)
Tok en liten test med tenningslampen, klarte ikke å lese av hvor tenningen var i forhold til merket på akselen. Den hoppet frem og tilbake og virket ikke som den tente hver gang den skulle, lampen blinket ikke jevnt.

Sjøvannspumpen må byttes ut, hus og aksel. Noen tips?

EDIT:
Fikk noen tilbakesmell i forgasseren mens jeg prøvde meg frem på timingen, noen folk sa at tenningsrekkefølgen MÅ være feil, men jeg sjekket 5 ganger og fikk andre til å sjekke. Den er riktig og jeg vet at den roterer med klokken i fordelerlokket, for det sjekket jeg da jeg gjorde om til elektrisk tenningsmodul.

Dahlen

Dahlen

Det var ingen pluss fra starteren koblet inn på coil systemet.

Det er noe gremlins i ledningsnettet, så jeg koblet alt fra og tok kun det viktige, har fått start på motoren, men det går ikke bra.

Sliter litt med å få den til å tenne riktig, tror jeg skal bytte tennledningene (virker desperat, men det er det siste som ikke er byttet ut i tenningen.)
Tok en liten test med tenningslampen, klarte ikke å lese av hvor tenningen var i forhold til merket på akselen. Den hoppet frem og tilbake og virket ikke som den tente hver gang den skulle, lampen blinket ikke jevnt.

Sjøvannspumpen må byttes ut, hus og aksel. Noen tips?

• Create New...