Windy37GM Startet 11.November.2012 Link til dette innlegget Startet 11.November.2012 I rekken "Dustete ting en kaptein kan gjøre", føyde jeg til et nytt kapittel i sommer. Dro opp dreggen i Sverige. Utrolig gjørmete og ille, så jeg tenkte at den kan henge ca 70cm ute og skylles ren, mens vi ordner av båten for avgang. Glemte selvfølgelig dette og dro båten opp i plan, dvs 25 knop i en del sjø (0,5m+). Med dreggen ute :-( det anbefsales ikke å drive overflate fiske etter ørret i 25 knop med 15 Kg Bruce anker hengende etter båten. Hørte noen dunk, skjønte hvilket ullhue jeg hadde vært og slakket av. Dreggen har rappet til drevet en del steder og gått igjennom lakken og bart metall synes. Hadde dreggen hengt 71,5 cm ute hadde den truffet propellen, så flaks i uflaks hadde vi :-) Hva gjør jeg med disse flekkene? Pusse ned og grunne, isåfall med hva? Hva skjer med drevet mhp korrosjon og landstrøm? mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
puddingen Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Ingen sprekker..? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Bilde? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 11.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 (redigert) Inge sprekker. Drittflaks rett og slett. Ikke vann i oljen, ingen ulyder, styring OK. Vår herre tok tydligvis en titt nedom den dagen for å verne fjordens største dust mot seg selv :-) Skal få tatt et bilde etterpå.. mvh bavaria32sport Redigert 11.November.2012 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
EIRINA Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Hei Takk for sist forresten det som har skjedd tror jeg ikke har noe og si for drev kappen og det rundt er så bunnsolid at det tror jeg tåler en trøkk så det du bør være obs på er om du påsikt oppdager sprekker eller lignende ellers så tror jeg at det er berre og mala øver. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Egen ankerkjetting i propellen er en ikke ukjent øvelse i uteksaminering av fritidsskipper. Dog ikke like kjent som eget teinetau i propellen som har vært en svært populær øvelse i høst Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Eg hadde litt små skader i lakk på mitt aggregat. Kjøpte Volvo sin grunning, farge og klarlakk. Pusset ned området og litt rundt med grovt papir. Tipper eg brukte 180 papir. Vasket med aceton. Grunnet, la farge og klarlakk. Sikkert 3+3+3 strøk. Dette var når eg tok opp båt i år like fint. Så eg hadde prøvd dette. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 11.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 (redigert) Jeg forsøkte overfor de vennene vi var på tur med, at dette var en ny og uortodoks måte å overfaltedørje etter ørret.. Funka ikke . Her er bilde. Som dere ser er det strort sett kavitasjonsplata og girdekselet som har fått skader (dekselet er ike på bilde) , 15 Kg anker gjør susen... mvh Bavaria32sport Redigert 11.November.2012 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.