Jump to content

Bytte av sidevinduer på Draco


Draco2000

Recommended Posts

Hade en Draco 2100 - 87 modell for noen år siden. Sidevinduene var i et slags plaststoff som var meget "sprukket" dvs. masse mikrosprekker som gjorde dem ugjennomsiktlige. Jeg bestemte meg for å bytte glassene. Når skruene skulle ut brakk hodene av ca. halvparten. Tok så ut glassene og leverte dem til en lokal forretning som kuttet ut nye i et tonet plaststoff. Slet med skruene men resultatet ble pent.

Tror jeg den gang betalte ca 400 kr pr side. Hadde det ikke vært for de forb.. skruene :headbang: hadde jobben vært enkel. 'Resultatet ble PENT og båten så 10 år nyere ut.

Link to post
Share on other sites

Det kan være skruene har "irret" fast i aluminiumen. Du kan prøve å bruke en loddebolt på ca. 150 watt, skru av spissen som sitter på bolten og monter et bits istedenfor loddeboltspissen.Bitset må ha litt lengde slik at det kommer ut av bolten. Bitset bør også passe sånn nogenlunde på skruen. La bolten bli skikkelig varm og hold den deretter på skruen for å få den varmet opp skikkelig. Det løsner mye lettere etter dette ved bruk av skrutrekker. Pass på ikke å bare kjøre på med en batteridrill som har høyt moment, men heller lirk litt med en skrutrekker som passer skikkelig til skruehode.

Sven A

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...