Jump to content

Lekkasje mellom glass og ramme i takluke

Tallisman

Recommended Posts

Jeg har fått en lekkasje i min takluke lekkasjen er ikke i selve ramma som er festet til dekk. Der det lekker inn er i pakningen som ligger i mellom glasset og alukarmen. Det jeg da lurer på er om det er noen som har tatt ut glaset i takluker. Tenker da på om glaset er vanskelig og ta ut eller er det bare og vippe ut dette og legge tettningsmasse ned i karmen og legge glaset tilbake. Er det noen som gjort en slik jobb eller er det noen som har tips til beste måte og gjøre dette på

Hei

Har gjort dett på mine luker. Litt jobb, men fullt overkommelig. Brukte kniv for å skjære ut glasset. Mye skraping og rengjøring før montasje av nytt. Bruk maskeringstape ved montering, og dra over med kredittkort-lignende plastbit, så blir det pent. Husker ikke navnet på Sikaen jeg brukte til å lime med.

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Hei igjen. Jeg kunne presse glasset ut med hånden. men husker det var litt seigt før den begynte å slippe i et hjørne. Eller er jeg enig i at en like godt kan ta jobben med å bytte fuge om det begynner å lekke. Ellers er det nok god rengjøring og avfetting med aceton før fuging som er viktig. Lykke til!

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Dette er typisk noe som skjer på båter som ligger ute hele året.

Jeg fikk byttet luke på fordekket på garantien.

Ny lekkasje året etter, og da skjønte jeg årsaken; ising og tining vekselvis.

La på tape hele veien rundt (over listen) og lot den sitte resten av vinteren.

Lekkasjen kom ikke tilbake tiltross for at tapen ble fjernet i mai.

For sikkerhets skyld har jeg lagt på tape hver høst og fjernet om våren.

Dette er 6-7 år siden.

• 5 år senere...

Tar opp denne tråden siden jeg har samme problem.

Luka er en rund type av merke Rutgerson tror jeg.

Lekkasje mellom glass og ramme.

Har forsøkt å demontere luke for å ta den med hjem og ta ut glasset, men fikk den ikke av.

Var redd for å ødelegge noe så tenkte ekspertene her hadde tips.

Det sitter en enkelt bolt som hengsel i enden av luka og denne kan lett tas ut. 

Men det sitter fortsatt godt sammen og luka løsnet ikke.

Noen som har tips til å få den løs?

Planen er å ta ut glasset og enten legge ny tec7 selv eller ta den med til en glassmester. 

Hilsen

Lurvetass

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...