Tallisman Startet 11.November.2012 Link til dette innlegget Startet 11.November.2012 Jeg har fått en lekkasje i min takluke lekkasjen er ikke i selve ramma som er festet til dekk. Der det lekker inn er i pakningen som ligger i mellom glasset og alukarmen. Det jeg da lurer på er om det er noen som har tatt ut glaset i takluker. Tenker da på om glaset er vanskelig og ta ut eller er det bare og vippe ut dette og legge tettningsmasse ned i karmen og legge glaset tilbake. Er det noen som gjort en slik jobb eller er det noen som har tips til beste måte og gjøre dette på Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Bilde av luken med detaljbilder gjør susen når man ønsker råd om slikt. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Jeg ville levert inn til en glassmester. Koster ikke så mye og de kan jobben. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Hei Har gjort dett på mine luker. Litt jobb, men fullt overkommelig. Brukte kniv for å skjære ut glasset. Mye skraping og rengjøring før montasje av nytt. Bruk maskeringstape ved montering, og dra over med kredittkort-lignende plastbit, så blir det pent. Husker ikke navnet på Sikaen jeg brukte til å lime med. Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Tallisman Svart 11.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Etter att du hadde skjert rundt glasset viksund bravo var det da bare og prøve og få ett tak under glaset med ett skrujern eller lignende og bende det ut Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Er det snakk om så lite at du like gjerne kan bruke Kaptein Tolley eller liknende? http://www.seatronic.no/lime-tette-polere-c-167/kaptein-tolley-tettningsmiddel-p-842 Sitér dette innlegget Link to post
Jo9 Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Om lekkasjen er liten kan du jo først prøve med Captain Tolley, det funket greit på min luke. Der var det.som om fugemassen flusset litt mot glasset et par plasser Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 11.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Erfaringsvis er det og gjøre jobben lettvint med Captein tolly og lignende er att det kan holde en stund men problemet kommer som oftest tilbake. Derfor ser jeg for meg og gjøre denne jobben ordentlig fra bunn av Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Hei igjen. Jeg kunne presse glasset ut med hånden. men husker det var litt seigt før den begynte å slippe i et hjørne. Eller er jeg enig i at en like godt kan ta jobben med å bytte fuge om det begynner å lekke. Ellers er det nok god rengjøring og avfetting med aceton før fuging som er viktig. Lykke til! Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
lgboat Svart 12.November.2012 Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 Dette er typisk noe som skjer på båter som ligger ute hele året. Jeg fikk byttet luke på fordekket på garantien. Ny lekkasje året etter, og da skjønte jeg årsaken; ising og tining vekselvis. La på tape hele veien rundt (over listen) og lot den sitte resten av vinteren. Lekkasjen kom ikke tilbake tiltross for at tapen ble fjernet i mai. For sikkerhets skyld har jeg lagt på tape hver høst og fjernet om våren. Dette er 6-7 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 12.November.2012 Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 Igboat: kan du da ikke like gjerne ha på en forsegling der vannet før jobbet, som du lar sitte på permanent hele året (noe som hefter bra og som holder seg forholdsvis fleksibel)? Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 12.November.2012 Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 Joda, det bare ble sånn i mitt tilfelle. Man tar det man har for hånden, osv.. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 21.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2018 Tar opp denne tråden siden jeg har samme problem. Luka er en rund type av merke Rutgerson tror jeg. Lekkasje mellom glass og ramme. Har forsøkt å demontere luke for å ta den med hjem og ta ut glasset, men fikk den ikke av. Var redd for å ødelegge noe så tenkte ekspertene her hadde tips. Det sitter en enkelt bolt som hengsel i enden av luka og denne kan lett tas ut. Men det sitter fortsatt godt sammen og luka løsnet ikke. Noen som har tips til å få den løs? Planen er å ta ut glasset og enten legge ny tec7 selv eller ta den med til en glassmester. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.