sap_2000 Startet 11.November.2012 Link til dette innlegget Startet 11.November.2012 Ønsker tips og vil gjerne høre om muligheter for å få fraktet en 40 fots FB båt på skip fra Ålesund til Oslo eller annet sted på Østlandet. Det er mulig jeg kommer til å handle en båt som ligger i nærheten av Ålesund. iom at det er såpass sent på året og mye ustabilt vær vil jeg vurdere skipsfrakt for å få den hjem. Med ukjent båt (og tilstand på dieseltanker) er jeg lite lysten på og oppleve problemer rundt Stadt og de andre utsatte strekkene nå i november/ desember. Har fått med meg at Nor Lines frakter båter, men det står at man må ha egen krybbe. Regner med at 4-6 justerbare støtter + klosser under kjølen ikke er godkjent som krybbe? Har hørt opp gjennom tidene om folk som har fraktet båter hvor de bare har blitt heist opp på dekket med krybber/ støtter besørget av firmaet, men har ikke bitt meg merke i konkrete firmaer. Opphavet solgte sin P35 til Ulsteinvik i '95. Den ble heist opp på dekket på Veritasruten på Sjursøya i Oslo. Firmaet besørget krybbe/ støtter den gang. Vet ikke om Veritasruten eksisterer fortsatt? Var ikke meningen og skulle handle båt så sent på året da det er mange praktiske utfordringer og løse, men fristelsen kan bli for stor om det blir riktig pris. Om det skulle bli handel er jeg også i beita for opplag på land eller boblehavn mellom Oslo og Asker. Men det viktigste blir og få den hjem i første omgang. Noen som har erfaringer eller tips og komme med er jeg veldig takknemlig :) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
egilwh Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Tidligere år har de hatt ledig kapasitet i boblehavn på Oksenøya marina på Fornebu. God service der. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Key Freak Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Jeg tror at de har ledig kapasitet i boblehavn i Vollen, Asker. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
egilwh Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Ser på nettet at Nor-Lines er resultatet etter sammenslåing av bl.a. Veritasruten. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Popeye70 Svart 11.November.2012 Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Det er ledige plasser i boblehavn i Leangbukta (http://www.leangbukten.no). Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
sap_2000 Svart 12.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 Takker for svar :) Det med boblehavn virker som er innen rekkevidde. Evt. Frakt er førsteprioriteten nå. Hadde vært en drømmetur på egen kjøl, men det skal vel litt til at værgudene er enige :) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
volfro Svart 12.November.2012 Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 Ms Sunnmøre tar jo dekkslast/båter trur eg? Usikker på hvor langt øst den går? Vi skal om kort tid sende en dekkslast til Skagen på båt, men har ikke hørt om vi har fått ordna dette ennå. Å gå den hjem går jo fint, men det kan jo ta litt tid visst man er uheldig med været. Men med ett værvindu på en 2-4 dager burde jo være mulig å finne? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 12.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 Jo da, sikkert mulig i ideelle forhold, men ser ut som det er lite av det nå. Dessuten er dagene korte med tanke på lys. Hadde det vært en båt jeg kjente ut og inn hadde jeg hatt en høyere terskel, men usikkerhet med tilstand på dieseltanker og skitt/ vann som garantert hadde fått kjørt seg rundt Stadt i 4-6 meter bølger gjør at jeg foretrekker frakt. Stadt, Jæren og Lista er ikke steder jeg har lyst til å få problemer i dårlig vær på vinteren. Flere tips/ erfaringer med skipsfrakt tas imot med takk :) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
egilwh Svart 12.November.2012 Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 Her er det linker til endel sjøbefraktere, noen av disse kan vel være aktuelle... http://www.shortseashipping.no/sponsorer Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
s/y-hysteria Svart 12.November.2012 Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 Åh!!! Jeg skulle gjerne vært med deg og befrakte båten!!!! Hadde vært knallgøy!!! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 12.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 Sjekket Nor Lines. 43.000,- + moms og krever støtter. Jeg visste de var dyre men, dette synes jeg var i drøyeste laget.... Skal sjekke et par muligheter til nå Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Skoghaug Svart 12.November.2012 Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 (redigert) Sjekket Nor Lines. 43.000,- + moms og krever støtter. Jeg visste de var dyre men, dette synes jeg var i drøyeste laget.... Skal sjekke et par muligheter til nå Ble dyrt det der ja. En kan jo leie en yrkes-navigatør til halve prisen for en 7- 10 dagers tur som skulle kanskje klaffe med åpne værvinduer innimellom på vei sør og østover. Redigert 12.November.2012 av Skoghaug (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 12.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 (redigert) Hehe. Kunne ikke falt meg inn. Den gleden ville hatt selv ;) Det er sesongen mtp været og frykt for dieselproblemer rundt Stadt, lista osv med ny og ukjent båt som gjør at jeg vurderer frakt. Hadde følt det værre om jeg skulle sendt avgårde en leieskipper. Sjekket med http://www.ulvan-rederi.no/kontakt.htm etter og ha søkt litt på forumet her og andre steder. Gode referanser så vidt jeg kan se. Ca 27.000,- + mva skulle de ha. De stiller med krybber. Båten går da til Fredrikstad. Blir det handel går jeg nok for det :) Spennende tider. Får nesten ikke sove om natta, lol Redigert 12.November.2012 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
dobbaen Svart 12.November.2012 Link til dette innlegget Svart 12.November.2012 Prøv ring seines rederi jeg brukte de i fjor høst meget fornøyd jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Vi hadde også planer om å sende vår båt fra Bergen til Oslo med Ulvan, men de var litt forsinket med aktivitetene (båtene) sine så vi valgte å kjøre selv fremfor å vente... Ja, det kiler i magen :-) Men, på en god måte ;-) hehe Sitér dette innlegget Link to post
Martine1 Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 hei! Transport fra Ålesund til Oslo kan man fikse med og kjøre båten rundt. Jeg har tatt noen turer før og kan godt få båten rundt. Pris bli vi enig om. Jeg kan også fikse plass i Asker! Ring meg gjerne på 907 99 518 så tar vi en prat, kan få båten ned neste uke om været er riktig! Mvh Erik Moen Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 13.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Takker for tilbudet, men den gleden skulle jeg hatt selv om båten først skulle kjøres. Turen i seg selv er ikke problemet. Aberet er faktorene med en ny og ukjent båt med tanke på grums i filtrene og i tanker. Det, tiden på året og værforhold man normal har nå gjør frakt til et fornuftig alternativ. En slik tur utsetter nok båten for mer stress, slitasje, hardkjør og juling enn man ellers ville hatt på et helt år, så når fraktprisen knapt er høyere enn dieselkostnaddene er valget for meg opplagt på denne tiden av året. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.