jat Startet 24.Mars.2003 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2003 Er det noen som har skjøtet kjettingen til ankervinsjen noen gang? De siste 10 m (som aldri blir brukt) av kjettingen er så rusten at jeg ikke stoler på den lenger. Jeg har Industri Lambergseter 1000W Admiral med 8 mm kjetting. Finnes det kjetting skjøt som ikke byr på problemer i kabularet. Snakket med Ilas på messen og de kunne sveise på nye lenker, men ser ikke for meg å sende 50 kg kjetting på posten fra Østfold til Oslo når ny koster ca 1500 - 2000,-. Sitér dette innlegget Link to post
Onkel Roger Svart 24.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2003 Hei Jat, har ingen egen erfaring med dette. Men jeg fant dette på http://www.anchorlift.com (se under kjetting.) Kjetting linker. Syrefaste kjetting linker for å skjøte kjettinglengder. Kjetting linken klinkes på kjettingen og har samme bruddstyrke som den hele lengden. MODELL Dim ensjon Bruddstyrke For kjetting 24406 32 x 33 mm 1400 kg 6-7 mm 24408 40 x 29 mm 3300 kg 8 mm 24410 47 x 35 mm 5000 kg 10 mm Aner ikke hva dette koster, men det er nok rimeligere enn den løsningen du beskriver. Lykke til Sitér dette innlegget Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger. Link to post
Allan E Svart 24.Mars.2003 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2003 Er det ikke et lokalt mekanisk verksted som kan gjøre denne jobben for deg. Er gjordt på få minutter hvis du bringer og henter kjettingen. Sveises først og kan deretter kaldgalves. Dette kan ikke koste mye. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.