Jump to content

Båter i sjøen - til operaen...


Framtia

Recommended Posts

Kan bli spennende det :)

Ser dog noen utfordringen med parkering/ priser i det området.

Flott sted for båter i sjøen synes jeg. Sandvika var også sjarmerende synes jeg og ikke minst 5 min hjemmefra :)

Hadde håpet på båter i sjøen på vårparten også jeg, samt bruktbåtmesse slik som var på solvik/ Sandvika på 90 tallet. Det burde være marked for noe slikt med så mange bruktbåter det finnes nå tror jeg.

Bruktbåtmesse kunne etterfulgt den vanlige messen på samme bryggeanlegg og gått resten av uka pluss neste helg.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Utrolig bra at det skal syde ved Operaen med småbåter.....kanskje en tankevekker for Oslo havn som i begrenset grad legger til rette for fritidsbåtflåten. Fint med av og påstigningbryggen som er kommer ved Operaen, men på varme sommerkveld burde snekkene ligge tett i tett i Bjørvika med feststemte menneksre som hygger seg om bord eller er på vei til eller fra selskapelighet i hovedstaden....altså det levende småbåtlivet man finner i enkelte andre havner. Containerne er på vei ut og luksusleilighetene på vei inn og da må det være plass til småbåter inkludert ramper, bensinfylling, dagsbesøkbrygger osv.

 

I den sammenheng er det et positivt signal fra Oslo havn at de er så fleksible at de ønsker Båter i Sjøen velkommen.

 

De fleste båtfolk i området kommer vel greit til Oslo S med kollektivt og det er rikelig med kommunale p-plasser bla ved Akershus ihvertfall på dagtid i helgen.

 

Idiielt burde det vært en gjestebrygge for folk som kommer sjøveien men det er vel for mye forlangt...men det er jo en fin spassertur unna gjestehavnen ved Aker brygge.

 

Bra at arrangementet blir flyttet fra provinsen inn til fjordbyen Oslo

Redigert av oslofjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

På Kadettangen/Sandvika er det godt med parkeringsplasser, godt utbygget kollektivtilbud og gjestebrygge. Mulig at Sandvika oppfattes som provinsen, men fra store deler av Oslo så er det kortere/raskere å komme til Kadettangen enn til sentrum av Oslo. Kadettangen har også friluftsområder rett ved samt badestrand for de som liker å kjøle seg ned.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

I Sandvika har vel dette arrangementet samlet de som har et forhold til båt fra før, mens et arrangement i Oslo vil kunne bringe inn en publikum som ellers aldri ville kommet. Jeg tror dette er lurt for båtbransjen, siden dette er potensielle kunder som ikke må selge sin gamle båt før de kjøper noe nytt. På den annen side mener jeg at det ikke er marked for så mange flere båter her hjemme, og at det er mer en nok gode bruktbåter til at man kan få kjøpt seg det man trenger. Så kanskje en bruktbåtmesse hadde vært enda bedre....

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Får håpe det blir med et ene året og at utstillingen kommer tilbake dit den hører hjemme i 2014.

 

Det som avgjør det er vel utstillernes synspunkter. Opplever de bra salg ved Operaen, antar jeg de ønsker dette videre og dersom denne plasseringen blir bare støy og lite omsetning, antar jeg de vil tilbake til Sandvika.

Link to post
Share on other sites

Ja, da får de som ikke liker opera muligheten til å bruke dette bygget til noe også,.. som rampe for sjøsetting av ribben :giggle:

 

Eller at de som hittil bare har gått PÅ operaen, kanskje også vil gå I operaen, og kombinere denne opplevelsen med båtutstillingen når de først har tatt turen til Bjørvika. En kombinasjon som anbefales:)

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Tipper plasseringen ikke har veldig mye å si for besøkstallet, tror heller messens innhold har mest å si. Om noe så kommer det kanskje færre, og da sikter jeg til disse som klarer å kjøre bil ellers, men ser på det som en umulighet å kjøre til Oslo sentrum eller gjennom Oslo til f.eks. Fornebu. Gleder meg til å ta turen til messen, selv om jeg ikke skal ha noe som helst (eller kanskje jeg skal ha noe om Ballistic har noe fint til salgs)

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Synes det er fint at messa blir flyttet inn til byen selv om jeg har båten i Sandvika. Et ønske er jo at bryggene blir liggende der som en gjestehavn hele sommeren så de som vil oppleve virkelige oslo har kort vei å gå. (Grønland, Grünerløkka f.eks) Ikke bare satse på Aker Brygge som turiststed i oslo.

Link to post
Share on other sites

Synes det er fint at messa blir flyttet inn til byen selv om jeg har båten i Sandvika. Et ønske er jo at bryggene blir liggende der som en gjestehavn hele sommeren så de som vil oppleve virkelige oslo har kort vei å gå. (Grønland, Grünerløkka f.eks) Ikke bare satse på Aker Brygge som turiststed i oslo.

 

Jfr debatten på BP om Herbern. Noen som vet hva som er planene for bryggene etter messa ved Operaen i 2013?

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Min umiddelbare reaksjon, her blir det en utfordring å finne parkeringsplass !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Mer sentral beliggenhet er det vel vanskelig å finne. Alt av transportmidler går innom Oslo S. Det er flere parkeringshus i umiddelbar nærhet til Oslo S, men det lønner seg fort å ta taxi om man planleger å stå noen timer. Det er fin gangbru over fra Oslo S til operaen. Dessuten er det mange spisesteder på og ved Oslo S, det har jo også vært er kritikk av Lillestrøm, i Sandvika er det heller ikke det store utvalget av slike.

 

Jeg ser fram til båter i sjøen, jeg kan gå, sykle eller reise kollektivt i likhet med rundt 1 mill mennesker i stor Oslo.

 

Å parkere på Kadettangen kunne fort medføre parkering borte på båthavna og buss bort, det var vel heller ingen god ide. De siste årene tok jeg toget.

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...