frolar Startet 14.November.2012 Link til dette innlegget Startet 14.November.2012 Er godt i gang med oppusing av 41 motorene mine lurte på hva som er en grei grunning på motoren før orginalfargen kommer på ellers skal kjølerene gjøres rein og alle slanger å klemmer skal byttes ++ Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Jeg har brukt NITROFEST fra J.S.Cock a/s Velegnet på marinemotorer. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Jeg brukte epoxy grunning, standar til bil. tåler 160 grader Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Prolimit Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Bruker du orginal Volvo lakk skal man ikke behöve grunning sa volvo forhandleren her når jeg köpte til mine motorer. Sverre Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
-morten- Svart 15.November.2012 Link til dette innlegget Svart 15.November.2012 Det var en artikkel i siste BM om overmaling av to grønne i en Fairline! der ble det brukt grunning samt original lakk fra Volvo! det ble meget bra. Det stod ikke noe særlig om hva som ble gjort annet enn utvemdige komponenter og lakk. Ventiler ble justert, men det har jo ingenting med overhaling å gjøre..det er jo vanlig service/vedlikehold Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
frolar Svart 15.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2012 Ja såg den artikkelen eg tok dysene i fjor vinter, siden den sotet mye , innvendig gjør eg ingenting siden den er helt ok på oljetrykk og temp mine har gått 3000t eg skal bytte div pakninger og o ringer samt gjøre rein alle kjølere det er jo flasset av en del lakk på aluminiumen derfor eg ville ha på litt grunning de har jo stått der i 25 år Sitér dette innlegget Link to post
Lakk`ern Svart 18.November.2012 Link til dette innlegget Svart 18.November.2012 Hei.der burde du gå for epoxy grunning.er nok en av de bedre grunninger til stål/alu.Bare husk å slipe og avfette godt før du sprøyter/maler.Da unngår du masse etterarbeid med avskalling/flassing,men det gjelder jo selvfølgelig det meste ang. maling og lakkering Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.