G-sabb Startet 14.November.2012 Link til dette innlegget Startet 14.November.2012 Nå når det nermer seg vinter skal det jo komme fin torsk inn i fjordene(vestlandet),er dette torsk fra havet eller er det den samme fisken som går i fjordene året rundt? Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Vanskelig å si.Vi får leve i håpet.Er klar for en skikkelig Torskemiddag jeg,før jeg slenger meg på sofaen. Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 14.November.2012 Link til dette innlegget Svart 14.November.2012 Har tatt opp hummerteinene for i år, men fikk mer og mer torsk i disse de siste dagene. Fleste på rundt 8 - 9 hg, så de fikk vokse seg litt større . De større går vel helst en del dypere. Torsken som kommer inn i fjordene nå mener jeg kommer inn fra havet. Disse er ofte noe mer slanke og grå i farge enn den vanlige "taretorsken" som går i skjærgården året rundt. Denne er ofte litt mer kubben og brun i skinnet. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 15.November.2012 Link til dette innlegget Svart 15.November.2012 Litt tidlig for "feratorsken" som vi kaller den ennå. Dette er stortorsk som kommer inn i fjordene for å gyte og midten av januar til ut februar er som regel fin tid til den. Den tradisjonelle juletorsken er den torsken som oppholder seg i skjærgården, fjorden året rundt. Største feratorsken jeg til nå har tatt var på 16,5 kg, på stang fra land. Gøy! Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 15.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2012 Hei, ja det må ha vert gøy,du trodde vel du satt fast til å begynne med?De senere år synes jeg at det er mer fisk å få vinterstid enn ellers,spesielt torsk.Kvier meg ikke for vær og vind.Isfiske på fjorden er også artig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.