javel Startet 14.November.2012 Link til dette innlegget Startet 14.November.2012 hei jeg lurer på om det er noe kjørner merke på tannhjulene? ser her på 2 syl Marna så er det tegning på det men ikke på 1 syl her er en lik motor Sitér dette innlegget Link to post
oas Svart 15.November.2012 Link til dette innlegget Svart 15.November.2012 http://www.marna.no/Reparasjonstips/Innstilling-av-magnettenning Sitér dette innlegget Link to post
sveini 95 Svart 15.November.2012 Link til dette innlegget Svart 15.November.2012 http://www.marna.no/Motoroversikt/5hk-H Her har du veiledingen på motoren:D Sitér dette innlegget Link to post
javel Svart 15.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2012 dette er kun magnet stilling jeg trenger hvordan jeg stiller kammen og veiven sammen igjen dette er tannhjulsdreve så den må ha rikktige tanna Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 15.November.2012 Link til dette innlegget Svart 15.November.2012 På meg så virker det som om du kan bruke drevenes kilspor som referanse på tegningen til den 2-sylindrede motoren: På veive viser den 270 grader og da skal de på kamakseldrev og magnetdrev stå rett opp, 0 grader. (rotasjon med-klokka) Kan det samme gjelde for 1-sylindret ?? Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Treskolars Svart 16.November.2012 Link til dette innlegget Svart 16.November.2012 hei jeg lurer på om det er noe kjørner merke på tannhjulene? ser her på 2 syl Marna så er det tegning på det men ikke på 1 syl her er en lik motor Hei Motoren på bildet er en H mod, 5 hk og tegningen er fra en R 1, 4 hk (4-6 med red gear) Hvilken har du? Vet ikke om det er kjørnet merke på tannhjulene, du har tydeligvis hatt motoren helt fra hverandre. Hvis ingen andre her vet det: hva med en telefon til Marna? Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 16.November.2012 Link til dette innlegget Svart 16.November.2012 Du setter sylinder Nr 1 på topp og kamakselen nokkene til sylinder 2 på vipping, dvs idet eksosventilen stenger og innsugnings åpner. Det er utgangspunktet for en 4 takst motor. Mulig du finner merker på registeret som bekrefter dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.