Bravo 750/Kad 32 Startet 16.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 16.Februar.2005 Hei! Er det noen som har montert slikt på Kad 32 motor. Jeg har fått opplyst hos Volvo Penta at uttaket må taes fra slangen som går mellom ekspandsjonstank og vannpumpa og retur til øverste tilkopling på termostathus. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Disse motorene har ferdige uttak for bruk av kjølevann til defroster/vannvarmer osv. Kikk på denne tegningen, og lekk merke til merknadene K) og L): http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/85A090A4.../3590258_03.pdf Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Hvor lang tid tar det før du har varmt vann med denne løsningen ............... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Solo Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Jeg har montert uttak(til varmtvannsbeholder) på en KAD32 for 4 år siden, uttakene monterte jeg etter anvisning fra Volvo ,i forkant av motoren som skissen til Fantino viser.Problemet er som jeg husker at det er veldig trangt så det må bestilles spesielle albuer fra Volvo som er spesiallaget,vanlig rørleggervare duger ikke!. Varmtvannet fra tanken fungerte helt utmerket men 20-25 liter blir jo ikke varmt før motoren er blitt varm. SOLO Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 27.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2005 Hvor lang tid tar det før du har varmt vann med denne løsningen ............... <{POST_SNAPBACK}> Like langt som med fly. Har selv KAD43 med en liten tass av en VVB på 22(?) liter. Motoren blir tilsynelatende varm like raskt som min forrige KAD42 som ikke var tilkoplet noe. Varmtvann har jeg etter relativt kort gangtid, uten at jeg har testet det så veldig nøyaktig. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 27.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2005 Hadde 2xKAD32 med defroster på Hannah II, originalmontert fra Windy. 30l vv-tank. Fikk veldig fort vartmvann, uten at jeg akkurat tok tiden, Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.