Søringen Svart 16.November.2012 Link til dette innlegget Svart 16.November.2012 Ja, vi får da inderlig håpe det Ha en fin kveld. Godt at folk har lov til å ha ulik mening. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.November.2012 Link til dette innlegget Svart 16.November.2012 Meninger kan man holde for seg selv eller i sladretråder. Ettersom dette er av teknisk karakter så vil 'meninger' bare skape ende meir tvil og angst. Når man mener propellstørrelse avgjør ladespenning så skulle det være nok sagt Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 16.November.2012 Link til dette innlegget Svart 16.November.2012 Jasså? Ladespenning er jo høyere på høyt turtall enn på tomgang, er du uenig i det? Sjekk lyset på en moped hvis du ikke skjønner dette. Og når en propell med mindre stigning gir høyere turtall, medfører dette høyere ladespenning. Hva er problemet? Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 16.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2012 Jeg ble iallefall ganske optimistisk da påhengsen startet på første forsøk etter jeg hadde utført det dere skrev her på forumet. Så blir det spennende å se videre... holder dere oppdatert iallefall. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 16.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2012 Du skriver jo sjøl at den stoppet på tomgang i innlegg #1 og at den gjorde akkurat det samme nå etter operasjon tømming osv. mao er du akkurat like langt. Den har ikke stoppet etter operasjon tømming. (bank i bordet) Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 16.November.2012 Link til dette innlegget Svart 16.November.2012 OK, kjetillunde. Lykke til Beklager at det her ble en krangletråd. Er visst hissig ennå, på trass av alder Er jo gøy å skru litt sjøl, når en får det til Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 16.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2012 (redigert) OK, kjetillunde. Lykke til Beklager at det her ble en krangletråd. Er visst hissig ennå, på trass av alder Er jo gøy å skru litt sjøl, når en får det til Tusen takk. Jeg setter veldig pris på all info dere har kommet frem med i denne tråden. Det er derfor jeg liker dette forumet så godt. Sant som du sier, det er tilfredsstillende å kunne fikse ting sjøl. Nå gjenstår det selvfølgelig å se om den er like "grei" neste gang. Håper det blir plussgrader fremmover, for det var en del tynn is på sjøen idag som kanskje er skummel for gummibåten. Jeg er iallefall sikker på at firetakter er det beste å dorge med. Redigert 16.November.2012 av kjetillunde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bluemarlin Svart 16.November.2012 Link til dette innlegget Svart 16.November.2012 Merkelig at enkelte ikke kan svare i en tråd uten å bli uforskammet og kranglete.. Forøvrig kan jeg fortelle at på min forrige båt hadde jeg en 6 hk suzuki firetakt som ble brukt kun til dorgemotor og 90% av tiden jeg hadde den var den ikke gått over kvart gass. Ifølge enkelte her så burde jeg jo vært kjempeplaget med den, og den burde jo stoppe omtrent hver gang jeg brukte den men det gjorde den altså ikke. "brukerfeil" eller ei... Sitér dette innlegget På Yttersia Link to post
kjetillunde Svart 17.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2012 Alle merker kondensfjerner duger, men ikke bruk for mye. Skal ikke mange dråpene til hvis du blander på tanken som er på motoren så det er kanskje bedre å blande på en større kanne før du fyller på motoren. Takk bluemarlin. Jeg gikk for Alron kondensfjerner og brukte bare en dråpe som du sa. Skal bruke det fremmover hver gang jeg fyller bensin. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.November.2012 Link til dette innlegget Svart 17.November.2012 (redigert) Ren bensin, nye plugger, pluggkabler, bensinfiltter og åpen lufteskrue på tanken er de første tingene jeg sjekker. Holder ikke det er jeg ikke særlig hyppen på å skru på forgasseren selv. Redigert 17.November.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 17.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2012 Ren bensin, nye plugger, pluggkabler, bensinfiltter og åpen lufteskrue på tanken er de første tingene jeg sjekker. Holder ikke det er jeg ikke særlig hyppen på å skru på forgasseren selv. Prinsippet med dreneringsskruen var iallefall enkelt. Eneste var at den var litt knotete plassert og vanskelig å komme til... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.November.2012 Link til dette innlegget Svart 17.November.2012 Dreneringsskrue og bensinfilter/kopp er greit. Men de andre skruene og demontering har jeg respekt for. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 17.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2012 de andre skruene og demontering har jeg respekt for. Ja, enig der... På den andre siden hadde det vært spennende og lærerikt å prøve selv. Forutsatt at man lykkes blir det i tillegg kostnadsbesparende. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 27.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 (redigert) Jeg har fremdeles problemer med at motoren stopper på lav fart. Jeg har derfor dorget i litt høyere fart. Det hender også at den stopper midt under dorging og jeg må dra i snora mange ganger før den starter igjen... Hva høres dette ut som? Rusk i forgasseren? Sist tur jeg skulle fylle bensin og åpnet bensinlokket fallt metall-snoren av lokket og datt nedi bensintanken på motoren. (den snoren som er en sikkerhet for at du ikke mister lokket i sjøen) Jeg fikk ikke fisket det opp fra tanken. Har det noe å si at det ligger nedi der? Redigert 27.Juni.2013 av kjetillunde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 28.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2013 Er det i tilfellet vanskelig å rense forgasseren selv? Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 21.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2013 Hvor sitter bensinfilteret på denne påhengsen? Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 22.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Noen som kan gi meg et hint på hvordan skifte bensinfilteret? Har googlet men finner det ikke ut... Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 23.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2013 Jeg trodde dette med bensinfilteret var enkelt å svare på for de fleste av dere...? ;) Sitér dette innlegget Link to post
bermuda Svart 23.November.2013 Link til dette innlegget Svart 23.November.2013 Filteret bør sitte mellom tank og forgasser hvis det skal ha en funksjon. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 24.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2013 Ok, hvordan ser det ut? Er det innkapslet i noe? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 24.November.2013 Link til dette innlegget Svart 24.November.2013 Har googlet å finner ikkje svaret?? hva med å lette på ræva å ta av motordekselet?? Da vil det stå umiddelbart stå midt i glaninga på deg om der er noe filter. Du har nå sitter i dagesvis og googlet og spurt om noe som vil ta kansje oppmot 1 minutt å finne utav sjøl Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 24.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2013 Ok, så jeg ser det med èn gang jeg åpner motordekselet? (Jeg har ikke påhengsen i nærheten) Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 24.November.2013 Link til dette innlegget Svart 24.November.2013 Kikker på de bildene du har lagt ut. Regner med du finner bensin-filteret mellom den sorte slangen som går ut av bunnen av tanken, og inn til forgasseeren. Filteret er av plast. Noen er gjennomsiktig, noen ikke. Ca størrelse, som en gammel filmrull, vil jeg tippe. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 24.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2013 Kikker på de bildene du har lagt ut. Regner med du finner bensin-filteret mellom den sorte slangen som går ut av bunnen av tanken, og inn til forgasseeren. Filteret er av plast. Noen er gjennomsiktig, noen ikke. Ca størrelse, som en gammel filmrull, vil jeg tippe. Lykke til. Tusen takk :) da vet jeg hva jeg skal se etter. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 3.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2013 Er dette bensinfilteret jeg holder i hånden på bildet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.