Jump to content

Tohatsu 3.5 hk firetakter stopper på tomgang

kjetillunde

Recommended Posts

OK, kjetillunde. Lykke til :wink:

Beklager at det her ble en krangletråd. Er visst hissig ennå, på trass av alder :saint:

Er jo gøy å skru litt sjøl, når en får det til :thumbsup:

Tusen takk. Jeg setter veldig pris på all info dere har kommet frem med i denne tråden. Det er derfor jeg liker dette forumet så godt. :thumbsup:

Sant som du sier, det er tilfredsstillende å kunne fikse ting sjøl. :smiley:

Nå gjenstår det selvfølgelig å se om den er like "grei" neste gang. Håper det blir plussgrader fremmover, for det var en del tynn is på sjøen idag som kanskje er skummel for gummibåten.

Jeg er iallefall sikker på at firetakter er det beste å dorge med.

Redigert av kjetillunde (see edit history)

Merkelig at enkelte ikke kan svare i en tråd uten å bli uforskammet og kranglete..

Forøvrig kan jeg fortelle at på min forrige båt hadde jeg en 6 hk suzuki firetakt som ble brukt kun til dorgemotor og 90% av tiden jeg hadde den var den ikke gått over kvart gass.

Ifølge enkelte her så burde jeg jo vært kjempeplaget med den, og den burde jo stoppe omtrent hver gang jeg brukte den men det gjorde den altså ikke. "brukerfeil" eller ei...

Alle merker kondensfjerner duger, men ikke bruk for mye. Skal ikke mange dråpene til hvis du blander på tanken som er på motoren så det er kanskje bedre å blande på en større kanne før du fyller på motoren.

Takk bluemarlin. Jeg gikk for Alron kondensfjerner og brukte bare en dråpe som du sa. Skal bruke det fremmover hver gang jeg fyller bensin. :thumbsup:

• 7 måneder senere...

Jeg har fremdeles problemer med at motoren stopper på lav fart. Jeg har derfor dorget i litt høyere fart. Det hender også at den stopper midt under dorging og jeg må dra i snora mange ganger før den starter igjen... Hva høres dette ut som? Rusk i forgasseren?

Sist tur jeg skulle fylle bensin og åpnet bensinlokket fallt metall-snoren av lokket og datt nedi bensintanken på motoren. (den snoren som er en sikkerhet for at du ikke mister lokket i sjøen) Jeg fikk ikke fisket det opp fra tanken. Har det noe å si at det ligger nedi der?

Redigert av kjetillunde (see edit history)
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...