Jump to content

Nyheter fra Smartliner - dobbelkonsoll og åpne utgaver

Søringen

Recommended Posts

Har kikket etter en båt som er god til all slags fiske, men som også kan duge som en rimelig komfortabel dagsturbåt for 2 personer. Kom over disse nyhetene fra Smartliner på smartlinerboats.com. Ser ut som Smartliner er på rett spor her.

http://www.smartlinerboat.com/console.php

http://www.smartlinerboat.com/open.php

Hardtopp-utgaven er jo ingen skjønnhet, luke i front er kun for slangemennesker å komme seg ut av, dollbord er smale, og mørke glass er som oftest mer til sjenanse enn nytte. Ligger en del videoer av denne første Smartlineren på youtube, og ser ut som dette er stødige og sjødyktige båter. Båtene har også en kjøl som bør hjelpe noe mot avdrift ved vind. Båtene skal gjøre grei fart med 60 -80 hk motorer.

Fattet interesse for 19 fots centerconsole-utgaven (dobbelkonsoll). Ser ganske bra ut, og gir ly for 2 personer mtp å ta med madammen på lufteturer på fine sommerdager :wink: Ettersom Smartlinerne kommer "flatpakket" og blir montert hos forhandler (eller en kan velge å gjøre det sjøl), regner jeg med denne utstyrsvarianten også blir å få tak i her. Skrogene / innerliner er lik på alle modellene, bortsett fra lengde (17 - 19 - 21 fot).

Foreløpig (i min "nett-forskning") tror jeg dette er den båten jeg har kikket på som kan oppfylle oppgavene jeg tenker på best i denne størrelsen (?)

• 4 måneder senere...

Har selv en 17foting av Smartliner. Er fornøyd med stødigheten og den passer til min bruk. Bruker ikke luka fram, den er litt for liten til en voksen mann..... ;)

Bruker den til krabbefiske og "vanlig" fiske.

Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...