Jump to content

Nytt aggregat/generator, hva anbefales?

Jori

Recommended Posts

Hei,

ønsker å få innspill og kommentarer.

Jeg har kommet i den situasjonen at mitt 20 år gamle Dieselaggregat Paguro er ikke i form lengre. Det har gått ut av produksjon for 15 år siden, så man får ikke tak i deler heller. Videre er det sjøvannskjølt,så etter 20 år med saltvann i seg kan man jo lure på når manifold kanskje gir seg etc. Har derfor bestemt at jeg skal ikke koste på det noe, nåblir det bytte, siden jeg ikke har tilgang på ett deleaggregat.

Jeg ønsker primært ett dieselaggregat og helst ferskvannskjølt. Gjør ikke noe om det er aggregat beregnet for land, har plass til å bygge inn slikt med. Hva jeg ønsker å unngå er å betale 60.000,- for ett nytt. Jeg bruker nok ikke aggregatet ofte nok til at det kan forsvares. Jeg ser jo at det finnes utrolig mange fine luftavkjølte, både i bensin og Diesel til en fornuftig penge, mellom 10000-20000,- og som støyer lite. Men i ett lukket rom er jeg redd de vil få for dårlig tilgang på luft. For eksos kan jeg jo bruke det jeg har å føre ut der, men hvordan sikre nok luft inn, og hvor mye luft trenger slike aggregat? Evt vannkjølte aggregater til en fornuftig pris? Jeg har heller ikke noe imot brukt.

Takknemlig for gode innspill

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...