kvimms Startet 17.November.2012 Link til dette innlegget Startet 17.November.2012 Fikk i dag smartcraft speedometeret mitt fra USA. Koblet opp via huben fremme sammen med turtelleren og via NMEA på garmin kartmaskinen (4008) som var 2 ledninger. Var ikke sikker på hva som var + og - men prøvde begge kombinasjoner. Har selvsagt kalibrert speedometeret til å ta inn gps fra ekstern enhet. Får den ikke til å virke, kobler seg opp når tenning skrues på, men viser ikke fart eller fuelforbruk.. Eneste jeg syns var litt merkelig var at begge kommer opp som station 1 Hva kan være galt?! må jeg inn på garmin maskinen å justere noe?! Noen som har lignende oppsett og kan evt komme med gode tips :) Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 17.November.2012 Link til dette innlegget Svart 17.November.2012 (redigert) Station 1 kommer opp på turteller og knop måler? Når begge mine motorer var innmontert viste begge turtellerene mine Station 1, og turtallet på begge fulgte kun ene motoren. Etter at forhandleren gikk inn i menyen på instrumentene og programmerte de om funket alt ok (viste da station 1 og station 2). Da gikk han inn i en dypere meny en normalt, som en kommer inn i ved å holde 2 knapper inne i ganske lang tid. Mener det skal stå om disse undermenyene i manualene. Mener jeg lagt ut linker til disse manualene i tidligere tråder her på forumet. Redigert 17.November.2012 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
kvimms Svart 17.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2012 Har grovlest manualen, men finner ikke ut mye! Jeg har bare 1 maskin Mercruiser 4,3 320 hk 2008 mod. Skulle hvertfall fått opp fuelforbruket hvis jeg ikke har koblet rett via garmin for gps signaler! Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 18.November.2012 Link til dette innlegget Svart 18.November.2012 (redigert) Prøv å se litt i denne. Om det står VDO fremme på instrumentet ditt står det litt fra side 4-12 (side 3-15 om det ikke står VDO frempå). Mulig denne også kan være til hjelp. Redigert 18.November.2012 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
trulsant Svart 18.November.2012 Link til dette innlegget Svart 18.November.2012 Er ikke feil baudrate på garmin da? Event at ikke slått på output? Når jeg skulle ha dybde/fart inn til Garmin, måtte jeg slå på input og baudrate på porten jeg skulle ta inn på for å få dataene inn. TA Sitér dette innlegget Link to post
kvimms Svart 19.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2012 Fant ut av det, måtte bruke tx A og txB da kom heading opp hvertfal! Har ikke kommet meg ut å fått prøvd om fuelforbruket virker, men ser bra ut!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.