Jump to content

Lim til gummibåt. Motornr mercury 4 hk


Kotnes

Recommended Posts

Har kjøpt achilles gummibåt med 2 små hull i og fikk i høre idag at man kan bruke et lim som heter STORMSURE som man bare drypper ned i hullet så skal det bli tett og sterkere enn om man bruker annet lim og lapper. Noen som kjenner til dette limet ?. Selges i villmarksbutikker og brukes til tetting av alle slags gummilignende ting. Achilles gummibåter er lagd av annen gummi enn andre båter. Dette heter NEOPREN tror jeg.Har også kjøpt 4 hesters mercury som jeg lurer på hvor motornummeret sitter. Hvordan finner jeg ut årsmodell ved hjelp av dette nummeret ?. Kan noen hjelpe meg med dette. Lurer også på om det er noe plombe eller lignende på motoren som kan fjernes. Har jo mere vekt å dra på enn unga.Takker på forhånd.

Redigert av Kotnes (see edit history)

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

Har kjøpt achilles gummibåt med 2 små hull i og fikk i høre idag at man kan bruke et lim som heter STORMSURE som man bare drypper ned i hullet så skal det bli tett og sterkere enn om man bruker annet lim og lapper. Noen som kjenner til dette limet ?. Selges i villmarksbutikker og brukes til tetting av alle slags gummilignende ting. Achilles gummibåter er lagd av annen gummi enn andre båter. Dette heter NEOPREN tror jeg.Har også kjøpt 4 hesters mercury som jeg lurer på hvor motornummeret sitter. Hvordan finner jeg ut årsmodell ved hjelp av dette nummeret ?. Kan noen hjelpe meg med dette. Lurer også på om det er noe plombe eller lignende på motoren som kan fjernes. Har jo mere vekt å dra på enn unga.Takker på forhånd.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hei.

 

Har sjølv en 4 hk. Mercury 1994 mod. og for å "sprite" den opp til 5hk. gjorde eg følgende.

Løs forgassar, bak den ligg det 2 porter. Det er ein plate i kvar av portane, den eine plata er løs. Dvs. att den kan beveges litt med f.eks. et skruvjern. Mål denne bevegelsen og bruk eit skruvjern og kakk forsiktig på den plata som kjennes fast ut til du får like stor bevegelse på den som det er på den løse, men vær forsiktig slik attdu ikkje tar formykje, då du ikkje kan ta den tilbake igjenn.For å få full uttelling bør du også skifte dysen i forgasser, dyse til 5hk. (Dette har ikkje eg gjort) Eg har også en Achilles eg tror den er 2,95m,

og "logger" over 13 knop med ein person.

 

Steinar

Link to post
Share on other sites

det finnes noe som heter "Aquasure" og dette kan brukes til å tette alle former for lekkasje i gummi (selges på XXL, dykkerforetninger m.fl.). Jeg har selv brukt dette med godt hell både på gummibåter og dykkedrakter, men en bør unngå at det blir lagt på for tykt og spesielt der det er mye bøying av materialet som skal forsegles. Ellers er det bare å rubbe ned med sandpapir, vaske med egnet løsemiddel før du legger på massen.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Lurer fortsatt på hvor motornummer sitter på denne motoren.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hei.

 

På motoren min står serienumeret på den delen som blir festet til båten. På høgre side når du står i forkant av motoren og ser mot den. Det er ein plastlapp som numeret er skrevet på, og lappen er limt

til motoren. Ved røff behandling kan jo denne lappen løsnet.

 

Steinar

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...