idars Startet 18.November.2012 Del på Facebook Startet 18.November.2012 Noen hær som kjenner til detroit v6 280 hk diesel motorer ? vet dessverre ikke noe mer benevnelse på den men kan muligens få greie på det om det er ønskelig/nødvendig Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Profondo Svart 19.November.2012 Del på Facebook Svart 19.November.2012 Sikkert mange som kjenner de motorene her, men hva er det du egentlig lurer på? Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 19.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2012 alt. er de driftsikkre, hvordan er det å få tak i deler til disse , har de noen svakheter man bør se etter? Dette er rett å slett motorer jeg har hørt svært lite om. Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Polarn Svart 19.November.2012 Del på Facebook Svart 19.November.2012 Sikkler på båt med samme motor, hehe. Lurer i grunn på det samme ang motoren. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
ivar Svart 19.November.2012 Del på Facebook Svart 19.November.2012 (redigert) Under førstegangstjenesten så kjørte jeg panservogn med en 270hk 6V-53TA under panseret. Driftssikker sak, ikke helt oljetett. 2-takter med toppturtall på 2800, og relativt åpent eksosanlegg - hørtes godt. Redigert 19.November.2012 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
SveinHa Svart 19.November.2012 Del på Facebook Svart 19.November.2012 Noe sånt som det her? Enkle og skuddsikre motorer. Bråker mye både i eksos og generelt men vibrerer lite. Skal starte som et skudd uten røyk når de er i fin form Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
idars Svart 19.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2012 Hei sveinHa. Har ikke sett motoren ennå annet eller noen bilder, og når det er sagt så er det en kammerat som ikke er medlem hær på bp som skal handle båt ikke meg. men blir nok med å ser på den hvis han skal se på den. Han hadde hørt lite om detroit før dette og det har jeg også, motoren det er snakk om skal være overhalt for betydlige summer i våres (130000) noe som jo gjør at båten er innteresant. Støyen fra eksos kan vel kanskje reduseres med den rette potta ? Med bråk generelt hva mener du da ? Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
-morten- Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 Detroit Diesel er brukt i en rekke skyssbåter og yrkesfartøy. meget driftsikkre motorer. Dette er 2 taktsdiesel og har dermed en karakteristisk lyd, som motorinteressert synes er veldig grom! hehe støymessig er dem nok over gjennomsnittet ja. Deletilgang og slikt er vel grei går jeg ut i fra etter som det finnes så mange av dem. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
SveinHa Svart 20.November.2012 Del på Facebook Svart 20.November.2012 Støyen fra eksos kan vel kanskje reduseres med den rette potta ? Med bråk generelt hva mener du da ? Jepp, riktig lydpotte gjør susen i den enden. Blir lett litt store saker da eksosvolumet er større enn for andre diesler. Bråk generelt er fra luftinntak og dieselknakking generelt. 2-takt V6 motor har 6 arbeidstakter pr omdreining i motsetning til 3 på en 4-takter. Blir lett litt mer støy av slikt... Fordelen er at slik støy er relativt enkelt å gjøre noe med, vibrasjonsstøy er mye vanskeligere å håndtere Bergen Dieselcontact skaffer alt av deler til en fornuftig pris Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
idars Svart 20.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2012 Takk for gode opplysbinger SveinHa og ja lyder som ikke kommer av vibrasjon går nok greit å redusere med støymatter hvis det ikke allerede er gjort Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.