Vosso63
Takk skal du ha, @Førstefender! Jeg fant ikke ditt forslag fra Clas Ohlsson, og med prekær situasjon ift kommende utsetting av båt, valgte jeg Biltemas 15A, Batterilader 12/24 V, 15 A - Biltema.no
Jeg trur kanskje jeg burde forutsett situasjonen og handla tidligere på Finn, men - som vanlig - gjør jeg lite før jeg må! (Det hender jo at det er greit å "sitte stille i båten" og avvente...)
Det er litt pussig at moderne mikrostyrte dippedutter crasher i møte med "menneskelige feil"! Det er så mange hensyn en skal måtte ta når noe er tilkobla, men jeg undrer meg på hvorfor de lager så mange datakretser men ikke forstår hvordan apparatet skal måtte møte "vår" virkelighet! Den siste "Exide"-laderen min, som har funka fint på bilbatteriet, fikk varmgang ved lading av bilbatteriet i ei krise (kobla ikke av polene, men laderen forsto ikke at bilen levde sitt eget liv).
Denne laderen skal måtte stå på og lade mens batteriene leverer strøm til lensepumpene. Om laderen tar fri når pumpa ikke går, aner jeg ikke. Tåler den ikke det, er det jo vanskelig å installere slikt i båt.