Seilskøyte Startet 22.November.2012 Link til dette innlegget Startet 22.November.2012 Vi monterer nå et langt baugspryd, som vil stikke 5 meter ut på Seilskøyta Fryden. I denne anledning ønsker vi å montere et stor nett under sprydet, slik som gamle seilskuter har. Er det noen som kjenner til knytteteknikken for et slikt nett? Jeg har funnet mange beskrivelser av tau spleiseteknikk, men ikke funnet noe på nettet vedrørende knytte/knute- teknikken for baugsprydnettet. Sitér dette innlegget Link to post
atvv Svart 22.November.2012 Link til dette innlegget Svart 22.November.2012 Det er den samme tekniken som og binde garn, eller ruser, http://www.juulforlag.no/BBFres-kap12.pdf Sitér dette innlegget Link to post
nnerland Svart 22.November.2012 Link til dette innlegget Svart 22.November.2012 Her finner du informasjon om Nett laging og masse annet av knuter for de av dere som er interesserte i dekorativ maritim tau kunst :) http://khww.net/articles.php?article_id=84 For de som vil se hva man virkelig kan lage med tau og hyssing se her : KHWW.net og gå til galleriet. Mvh. Nerland Sitér dette innlegget Link to post
Seilskøyte Svart 23.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 Da er det bare å gå hjem å øve. Takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 Da er det bare å gå hjem å øve. Ja øvelse gjør jo mester, sies det. Om du kommer i mål med info du har fått til nå vet jeg ikke. Det er vel ikke et ordinært firkantet notstykke du skal ha selv om et slikt med skråskjæringer sikkert vil fungere. Antar slike nett bindes med å øke/minske antall masker, evt også med ulike størrelser på "kjevle". Men vet ikke da jeg aldri har sett slike nett. Sitér dette innlegget Link to post
atvv Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 Stemmer det injk. Man "feller" for og få en trekantet stykke, og man bruker et kjevle for og få rette "omfaret". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.