Jump to content

SMS fra Småbåtregisteret, de ber om min epostadresse...

kes

Recommended Posts

For noen minutter siden tikket følgende melding inn på telefonen:

"Kjære båteier! Kan vi få din epost adresse? Vi sparer porto og når deg raskt ved behov. Skriv SBR EP e-post i svar på denne SMS.

Hilsen Småbåtregisteret".

Nå er ikke jeg paranoid eller mistenker andre for å benytte Småbåtregisterets navn til kriminelle handlinger, men sist gang noen spurte etter epost adressen rant postkassen over av søppel i løpet av kort tid. Den som ville ha adressen den gang, var en veldedig organisasjon, og det kan ikke ha gått mange dagene før adressen var solgt til flere hundre andre. 630 eposter på 3 dager mindre enn en uke etter å ha gitt adressen talte sitt tydelige språk. Heldigvis benyttet jeg en hotmailadresse og ikke min egentlige adresse ellers ville den normale eposten druknet i søppelet.

Jeg kommer derfor ikke til å sende epostadressen til det påståtte Småbåtregisteret. Ønsker de å komme i kontakt med meg, får de heller benytte SMS eller ringe meg på samme nummeret som SMS'en ble sendt til.

Redigert av Ingar (see edit history)

Du bør endre tittelen til noe mer meningsfylt, hvis ikke risikerer du at tråden stenges. Forøvrig en interessant melding.... men det virker som om det faktisk er fra RS (som administerer dette registeret).

Dette er en melding på nettsidene deres:

"

Småbåtregisteret registrerer fritidsbåter i Norge

Vi sender ut SMS fra 2077 der vi ber kunder oppdatere Småbåtregisteret med e-postadressen sin. For spørsmål, vennligst kontakt oss på sbr@rs.no eller 815 44 055"

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...