kes Startet 23.November.2012 Link til dette innlegget Startet 23.November.2012 (redigert) For noen minutter siden tikket følgende melding inn på telefonen: "Kjære båteier! Kan vi få din epost adresse? Vi sparer porto og når deg raskt ved behov. Skriv SBR EP e-post i svar på denne SMS. Hilsen Småbåtregisteret". Nå er ikke jeg paranoid eller mistenker andre for å benytte Småbåtregisterets navn til kriminelle handlinger, men sist gang noen spurte etter epost adressen rant postkassen over av søppel i løpet av kort tid. Den som ville ha adressen den gang, var en veldedig organisasjon, og det kan ikke ha gått mange dagene før adressen var solgt til flere hundre andre. 630 eposter på 3 dager mindre enn en uke etter å ha gitt adressen talte sitt tydelige språk. Heldigvis benyttet jeg en hotmailadresse og ikke min egentlige adresse ellers ville den normale eposten druknet i søppelet. Jeg kommer derfor ikke til å sende epostadressen til det påståtte Småbåtregisteret. Ønsker de å komme i kontakt med meg, får de heller benytte SMS eller ringe meg på samme nummeret som SMS'en ble sendt til. Redigert 23.November.2012 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 Du bør endre tittelen til noe mer meningsfylt, hvis ikke risikerer du at tråden stenges. Forøvrig en interessant melding.... men det virker som om det faktisk er fra RS (som administerer dette registeret). Dette er en melding på nettsidene deres: " Småbåtregisteret registrerer fritidsbåter i Norge Vi sender ut SMS fra 2077 der vi ber kunder oppdatere Småbåtregisteret med e-postadressen sin. For spørsmål, vennligst kontakt oss på sbr@rs.no eller 815 44 055" Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Seewolf Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 Takk for varselen Men forhåpentligvis er ingen så naiv lenger å gå i denne fella . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.