Jump to content

Hurtigruta får ikke gi fløytesignal inn og ut av havner.sur mor!

-morten-

Recommended Posts

http://www.nordlys.no/nyheter/article6358853.ece

Dette var den teiteste saken jeg har lest i dag! Om du velger å bosette deg i en kystby ved en havn, så må man nesten tåle lit båttrafikk. Det har jo vært en stor maritim tradisjon å bruke lydsignal.. Tyfonene har vel kansje blitt lit sterkere med åra men likevel.... Personlig synes jeg det er stilig når flotte skuter bruker lydsignal! men som jeg har sakt mange ganger her på forumet , så er jeg konservativ og gammeldags og optatt av videreføring av skipshistorie og maritime tradisjoner....Det er sikkert mange her på forumet som omtrent husker at det var stor stas da fraktbåter hurtigruter og andre rutebåter, klappet til kai rundt om på vår kyst!! Bor man f.eks ved en planovergang er det jo akkurat det samme med togene enkelte steder...

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Det er ikke så lenge siden jeg var barn selv(vet ikke hvem jeg prøver å lure, er da ikke blitt voksen nå heller), og hvis disse barna er noe i nærheten av hvordan jeg var(og fortsatt er), så kommer de til å være rimelig sure på moren sin om noen år. Er vel kjempestas for unger når svære flotte skip kommer inn fjorden og blåser i fløyta. Regner med at denne moren også lager folkeaksjon da kirkeklokkene ringer på søndagene, eller når isbilen kommer.

Å legge seg flat for et fåtall mennesker av den ufordragelig irritable typen syns jeg Hurtigruten burde holdt seg for gode for. Forhåpentligvis blir opposisjonen på facebook-gruppa også hørt.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...