-morten- Startet 23.November.2012 Link til dette innlegget Startet 23.November.2012 http://www.nordlys.no/nyheter/article6358853.ece Dette var den teiteste saken jeg har lest i dag! Om du velger å bosette deg i en kystby ved en havn, så må man nesten tåle lit båttrafikk. Det har jo vært en stor maritim tradisjon å bruke lydsignal.. Tyfonene har vel kansje blitt lit sterkere med åra men likevel.... Personlig synes jeg det er stilig når flotte skuter bruker lydsignal! men som jeg har sakt mange ganger her på forumet , så er jeg konservativ og gammeldags og optatt av videreføring av skipshistorie og maritime tradisjoner....Det er sikkert mange her på forumet som omtrent husker at det var stor stas da fraktbåter hurtigruter og andre rutebåter, klappet til kai rundt om på vår kyst!! Bor man f.eks ved en planovergang er det jo akkurat det samme med togene enkelte steder... Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
littmild Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 Det er ikke så lenge siden jeg var barn selv(vet ikke hvem jeg prøver å lure, er da ikke blitt voksen nå heller), og hvis disse barna er noe i nærheten av hvordan jeg var(og fortsatt er), så kommer de til å være rimelig sure på moren sin om noen år. Er vel kjempestas for unger når svære flotte skip kommer inn fjorden og blåser i fløyta. Regner med at denne moren også lager folkeaksjon da kirkeklokkene ringer på søndagene, eller når isbilen kommer. Å legge seg flat for et fåtall mennesker av den ufordragelig irritable typen syns jeg Hurtigruten burde holdt seg for gode for. Forhåpentligvis blir opposisjonen på facebook-gruppa også hørt. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
puddingen Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 Man skal høre mye.... Burde kanskje vurdere å flytte til innlandet, eller...der har vi bønder da, som kjører traktor til alle døgnes tider både vår og høst. Og kirkeklokker , isbiler og hunder og... nei sannelig ikke greit detta her Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 23.November.2012 Link til dette innlegget Svart 23.November.2012 Ja og det samme kan sies om man skal være på sjøen så får man tåle bølger. Men med hundrevis av sider med klaging på at det faktisk er bølger på sjøen så.. Skal si det samme neste gang noen klager, eg fører bare videre skipshistorie og en stolt maritim tradisjon Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.