nestor Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Hallo. Nei ikke no bryggeri-gamp fra Bergen, dette tipper jeg at du blir lei. Har antydet hva jeg synes, om det er no påheng. Går du for er Perkins 3 syl. (sjekk plassen, særlig høyde, som nevnt) Det er en diger haug med motor. Liker best den som heter D3-152, denne har direkte innsprøyt, (3-152 er forrkammer-motor) Senere utgaver har vel også simmring som tetting bak, om jeg ikke husker feil. Bruk noe som er ferskvannskjølte. Disse 3-syl. Perkinsene er ikke de mest stillegående, ei heller vibrasjonsfrie, men det er jo etter kravene en stiller. Tidelige modeller har chrom sylinder-foringer og støpejern komp.fjærer, disse kan bruke en del olje dersom de har gått mye på lite turtall. Senere modeller har støp.jern foring og chrom komp. fjærer, (mener å huske der var slik) Disse er snillere med oljeforbruk. Sitér dette innlegget Link to post
Anders Helling Svart 29.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Fantastisk å ha så mye båtfolk å "sparre" med! Jeg har jo hele vinteren å bestemme meg på. Til Hombor: Båten min er kjøpt i nabolaget ditt! Den har treoverbygg, er blå i skroget, og er en turvariant. :) Sitér dette innlegget Link to post
Anders Helling Svart 29.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Tusen takk !! Jeg er overveldet over gode råd, kunnskap og erfaringer dere villig vekk sender denne veien!! Baserer skiftet av motor mye på bakgrunn av dette! Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Ja litt av en erfaringsbase du er i ! Som den sjøulk jeg er så har jeg hatt mye glede å nytte av BP Sitér dette innlegget Link to post
hombor Svart 30.November.2012 Link til dette innlegget Svart 30.November.2012 Tur varieanten går vel kanskje litt lettere i vannet en sjark utgaven...så en 30-40 hk. burde vel være fint. Du har hørt med Ivar hos IB-Motor om han har noe liggendes? Ole Simonsen Sitér dette innlegget Link to post
Anders Helling Svart 7.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2013 Jeg har hele tiden hatt et håp om å¨finne en Farymann-motor som passer i festene, slik at jeg slipper ekstrajobben med akselvinkel, elektronikk etc. Men nå vet jeg ikke lenger hvor jeg skal lete.. Det ligger en på Finn.no, men den har ikke gir, men hydraulisk pumpe (? mht. virkningsgrad) Denne motoren er også større enn den jeg har, og tror dermed at mitt gear ikke er sterkt nok for denne motoren på sikt. (hvis det i det hele tatt passer) dessuten er dynamo og starter på feil side. Er det noen av dere som vet om en Farymann, helst ferskvannskjølt.. Vennligst si ifra :-D Hvis ikke, kan det se ut som det blir nytt, og mer kurant motorvalg, selv om det blir dyrere.. Håper enda.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.