Wallas Service Svart 13.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Tror I.M.S. her på forumet kan hjelpe deg med denne. Send IM eller ring direkte til Per Varild på tlf 907 84 056 Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Vår Sommer Ro Svart 13.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Takk for tipset! Har sendt bildene på MMS til mobilnummeret du oppgav og så prøver eg å ringe i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 13.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 (redigert) Det er en membran i trykkutjevneren. hatt samme problem, og fikk hjelp gjennom forumet/ Per. IMS sender deg en ny enhet som du skrur på så er det i orden igjen. Lykke til! Redigert 13.Juli.2015 av dude (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 14.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2015 Dette er et kjent problem og jeg antar at samtlige pumper til Ardic med den gamle typen trykkutjevner vil få en lekkasje her. Det er lagt ut et forslag om å lime igjen toppen av pumpen, og da blir den selvfølgelig tett, men resultatet er da at pumpeslagene forplanter seg til forbrenningen slik at denne pulserer kraftig og flammen kan i noen tilfelle "blåse" ut og varmeren går i ny startfase. Løsningen er å bytte til en annen type trykkutjevner med et monteringssett som jeg har utviklet og stort sett har på lager. Det er noe forskjell på plasseringen av pumpen på varmerne slik at typebetegnelse på varmeren bør oppgis ved bestilling. Sitér dette innlegget Link to post
Vår Sommer Ro Svart 3.August.2015 Link til dette innlegget Svart 3.August.2015 Fikk bytta membranen etter at I.M.S./Sandefjord sendte meg ein erstatter - og nå fungerer apparatet utmerket igjen!(Kva skulle me gjort uten Internett og Baatplassen?!) Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 5.April.2016 Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 Synes ny pumpe var dyr og testet med en fra biltema med 0,3 bar max trykk. Funket veldig bra gitt.. Pris 2-300 kr Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Kaffelars Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Litt skeptisk.. disse punpene i luftvarmere er jo kalibrert til å gi en nøyaktig mengde per pumpeslag, og styringen varierer frekvensen for å oppnå rett blanding og forbrenning. En vanlig pumpe vil jo mate på og det vil brenne om det ikke kommer for mye diesel, men dette høres ut som en risikosport! Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 (redigert) Som "headingen" viser gjelder dette en 041-D, som bruker doseringspumpe hvor brennstoffmengde er regulert av slaglengden i pumpen. Denne må ikke forveksles med 04-D, som hadde en membranpumpe og en dyse som regulerte brennstoffmengde. 04-D kan nok fungere bra med en pumpe fra Biltema, men ikke de etterfølgende varmere fra 041-D og nyere. Jeg har testet ut de pumpene som jeg har funnet hos andre fabrikat av varmere, men ikke funnet noen som gir riktig mengde for luftvarmere på den frekvensen Ardic bruker. Til Ardic 091-D (vannvarmer), har jeg funnet en løsning. Redigert 6.April.2016 av I.M.S. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 De eg har liggende hadde slik stor membranpumpe. Ikke di små. Synes det virker godt eg da. Kanskje ikke noe lurt likevel da. De er ikke montert i båt pr dags dato. Prøvde en slik liten tikkepumpe som lekket så tettet eg trykkutgjevner og da ble forbrenningen pulserende. Pumpa fra biltema så brenner den gjevnt men kanskje den gir for mye ? Ble litt usikker på modelbetegnelsen der da..' Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
goggen000 Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Kort svar. Kast den. Kjøp en ny. Tenk sikkerhet for deg og dine kjære. Min gamle Ardic holdt på å ta livet av oss. (Eksos) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Står en Ardic i båten hos meg og. Lakk i pumpa, så jeg prøvde med ei pumpe fra Mikuni varmer. Den gav nok for lite, så det var såvidt jeg kunne merke varme i lufta. Limte originalpumpa, da varmer den litt mer, men det er fremdeles en lekkasje. Denne gang fra selve dieseldysa. Jeg satser nok på å bytte til Eber D4 med nye isolerte slanger. Originalslanger er ikke isolerte... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
goggen000 Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Enig. Har hatt både Eber D2, D4 og D5. D4 og D2 nydelige varmere som trekker svært lite strøm. D4 gikk i 1500 timer før jeg skiftet eksospakninger, D5 var hard på strømmen. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 6.April.2016 Link til dette innlegget Svart 6.April.2016 Har ny varmer i båten eg så ingen problem. Bruker den i garasjen den volvo saken Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.