Jump to content

Clas ohlson kullosalarm ?

8lv

Recommended Posts

Kjøpte Denne med tanke på exos lekkasje fra dieselvarmer ! Når jeg holder denne rett forann utløp til exos så alarmerer den ikke ???? Noen son kan ha et svar på hvorfor ?

bruker varmer i uthavn nå på vinter og vil ha en exoso alarm som virker om noe skulle gå til hel......te med varmar ! Noen som kan anbefalt alternativ varsler ?

http://www.clasohlson.com/no/Kullosalarm/Pr363533000

Eg har aldri fått til å teste vår kullosalarm fra Biltema. Det stod noe i manualen om å holde en flaske opp ned over eit lys til det slukner, og så føre sensor oppi. Men eg hadde allerede montert den igjennom veggen før eg tenkte på å teste...... Nå trur eg kanskje eg må teste når du skriver slik.

Kan det hende at det var for mye eksos og for lite kullos i "eksosen" ?

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Guest Kaptein Fredrik

Jeg kjøpte også en slik fra Clas Ohlson. Min vil heller ikke varsle foran eksosutløpet fra dieselvarmeren. Det står noe om 120(tror jeg) minutter reaksjonstid osv. i bruksanvisningen, men jeg har ikke hatt tid til å lese den nøye nok.

Jeg kjøpte først CO-alarm fra Clas Ohlson. Denne brukte opp et batteri i løpet av et par måneder. Reklamerte flere ganger, men ga til slutt opp og kastet dingsen. Deretter tittet jeg på CO-alarmen til Biltema. Denne skal ha en diode som med jevne mellomrom skal gi et blink for å fortelle at den er i orden. Den jeg kjøpte hadde ikke fått dioden montert. Reklamerte til Biltema. Plukket frem de fem alarmene som BT Sarpsborg hadde på lager. Alle manglet dioden, og alarmene ble av betjeningen lagt tilbake i hylla for salg til mindre observante personer. Kjøpte deretter fungerende alarm på Torskholmen i Strömstad.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...