Jump to content

Polering av båt hjelp

Rolf Geir

Recommended Posts

det går nok helt utmerket. Vask godt først. Bruk f.eks SuperCleaner. Deretter er det bare å kose seg med polleringsjobben. Det er bare en fordel at temperaturen er høyere enn uteluften for tiden. Jeg bruker også et lag eller to med hardvoks etter pollering. -men alt kommer ann på hvor gammel båten er og hvor matt og slitt overflaten er.

Søker du med sentrale ord i søkefletet he, så vil du finne et utall tips og synspunkter på hva som fungerer av middel. Generelt kan en si at nyere båter som har en fin overflate så er det best å bruke middel med lite eller ingen slipende middel. Eldre båter, så kan en bruke middel som er tøffere og som sliper bort okisdasjon og små riper som lager matthet, typisk hvor det er slitasje fra fendere og fenderstrømper.

Husk, god rengjøring. Bøtte og vaskemiddel går fint, bare du vasker bort såperester med med rent vann.

Redigert av Eureka (see edit history)

Da kan jeg bare anbefale polish fra MIRCA .Jobber som lakkerer og bruker disse produktene daglig på jobben.Har også kjøpt inn disse produktene privat. Start med å vaske båten,så går du på med mirca c-20 først(hvis båten er veldig matt) gå så over med mirca a-12 (litt finere rubbing) da har du en fin og blank båt allerede da :yesnod: Så kan du avslutte med en polish/voks.Bruker du denne fremgangsmetoden,skal jeg love deg at du blir fornøyd.

Gjorde akurat denne jobben på en 26 fot seilbåt jeg hadde i fjor.Den hadde ikke sett rubbing/polish på de 15 siste åra.var ikke anntydning til glans når jeg startet.Ble som ny,speilblank.Lykke til

,ikke

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...