Jump to content

Din aller første båt

Smartrib330

Recommended Posts

Min første båt het Spunken og var en brukt åpen utleiebåt som var innkjøpt fra Arendal til den nette sum av kr. 250,-

Vi er ikke sikre, men tror det er et AliCraft-skrog med tofter og tiljer. På denne hadde jeg først en 3,5 Evinrude man kunne snu helt rundt. Dette var vel mens jeg var ca 5-6 år, så det må ha vært ca i 1968-69. Senere satte vi en 25HK på den. Den var en kloning av Volvo Penta, Arcimedes og Cresent. behørlig satt sammen av min onkel som jobbet på Fjellseter Bruk og som forresten har bursdag i dag. (Må huske å ringe han).

Spunken lå på vannet helt frem til ca 2003, men er vel nå for spesialavfall å regne.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

17 fot "passbåt" i tre (selvsagt), med en 25hk Crescent på hekken. Kjøpt for konfirmasjonspenger... altfor lenge siden... Hun bar navnet "Polly" mens jeg hadde henne. Ble solgt over til Mjøsa, så hvis noen har sett henne, kunne det vært artig å visst om hun fortsatt flyter.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Ei tresnekke på 21 fot, med en 9 til 11 hk FM ombord, vridvar propellanlegg. Bygd en gang på 50 tallet.

Innkjøpt for kr 15000 i 1984 - om ikke husker feil - solgt på sommeren året etter.

Fin var den vel ikke, men den var MIN,og hadde gode dager i den.

Husker godt att uten en liten "dram" på toppen,så var det nesten kul umulig å starte motoren når de var varm, men når den kom i gang gikk den i evighet.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...