Jump to content

Din aller første båt

Smartrib330

Recommended Posts

Kjørt jolle på egenhånd fra ca 5 års alderen på båtferier og helgeturer, men første egne båt var en KMW 320 Dromedille med Yamaha 9,9 i ca 1987-88 da jeg var 12-13 år.

Neste båt var en rød Hurricane 370 med Yamaha 30hk 3-syl. Dette var sommeren jeg fylte 16, men inntil bursdagen målbevisst det litt katt og mus med den lokale sheriffen ;)

Det var tider det :)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Ca 70 mod Alicraft 16 med 40 hk Eivinrude. Båten ble kløpt i 1981, motoren holdt i 1 mnd så knakk svinghjulsakslingen. Ny 60 hk Johnsen ble montert. Den ble brukt som vannskibåt på stransefjorden i Valdres i mange år. Vi klarte med kreativitet å dra opp 3 mann på en ski fra øya utenfor Fagernes Hotell, det var ingen som trodde vi skulle klare det. Båten er fortsatt i familiens eie men har stort sett stått på en låve siste 10-12 årene.

Tresnekke med tre manns besetning.

En til å sveive.

En til å øse.

Og en til å rope på hjelp.

He he

Minner meg om han jeg leste om som sammen med noen kamerater kjøpte ei snekke de hadde på Øyern, den var så lekk at de la kjølevannslangen inn i båten isteden, da fikk de både lenset og kjøling.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

2005 Skibsplast 675 HT. Råflott liten sporty cabincruiser som funker utmerket til weekendturer for to. :thumbsup:

Redigert av Kenneth (KAH81) (see edit history)

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Combijolle i mahogny som min far kjøpte i 61. Ei flott jolle som henger i taket på garasjen og venter på generasjon 4!

Var i sommer på Korsika, Byen Propriano, sydvest på øya for lokalkjente. Der fantes det en forretning med litt båtutstyr,dykkerutstuyr og maritime klær. Og hva finnes midt i lokalet? En kombijolle med skilt fra Grubernes Sprængstoffabriker, forløper til Dyno.

Se ellers https://baatplassen.no/i/topic/64311-noen-som-kjenner-combijolla/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...