njaalern Startet 25.November.2012 Link til dette innlegget Startet 25.November.2012 Hei. Mamma og pappa hadde en SeaRay sundancer for ett par år siden. I dørken inne hadde vi ett teppe som var mulig og ta av og vaske, bare ved og kneppe opp ett par knapper. Har nå kjøpt en seilbåt som ett oppussningsobjekt sammen med to kompiser. Dørken består av fire treplater, disse er malt i ett rutemønster i svart og hvitt (sjakkbrett). Det vi har planlagt og gjøre er å male disse grå, eller brune. Jeg tenkte at vi og kunne ha ett slikt teppe jeg beskrev i starten, på hver av treplatene. Problemet oppstår da jeg ikke finner igjen noe liknende. Er det noen som vet om hvor jeg får tak i slike tepper, eller om jeg kan lage noe liknende selv? All hjelp mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 25.November.2012 Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 (redigert) I båten min var teppet festet med dobbeltsidig tape når jeg kjøpte den, funker dårlig, så tenkte å bytte ut med borrelås, det burde holde bra nok. Hvis du vil ha trykknapper er vel dette greit å få tak i(f.eks. http://www.bfbutikke...roduct&id=27449), tepper får man vel kjøpt "overalt" i forskjellige kvaliteter, så er det bare å måle opp og klippe til. Velkommen til baatplassen, forresten! Redigert 25.November.2012 av littmild (see edit history) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
NovaMan Svart 25.November.2012 Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 Prøv for eksempel Teppeabo. De har tepper til båt, og kapper og kantsyr etter dine mål / maler. Så kjøper du trykknapper på fks. Maritim samt en hullpipe som passer til disse. Sitér dette innlegget Link to post
njaalern Svart 25.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 Tusen takk. I båten min var teppet festet med dobbeltsidig tape når jeg kjøpte den, funker dårlig, så tenkte å bytte ut med borrelås, det burde holde bra nok. Hvis du vil ha trykknapper er vel dette greit å få tak i(f.eks. http://www.bfbutikke...roduct&id=27449), tepper får man vel kjøpt "overalt" i forskjellige kvaliteter, så er det bare å måle opp og klippe til. Velkommen til baatplassen, forresten! Takk skal du ha. Du sier borrelås, er det noe du ville anbefalt over knapper? Er bare kjent med knapper, men borrelås kan jo funke fint det og. Med mindre det slites veldig fort? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 25.November.2012 Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 Borelås! Fester seg bedre jo mer du går på teppet. Men når det er sagt, hvorfor ikke heller oppgradere platene til en stilig dørk i tre? Jeg får en dårlig følelse av teppegulv i båt. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
littmild Svart 25.November.2012 Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 Har ikke testet borrelås selv, men har troen på at det fungerer, som NilsPils bekrefter. Ellers syns jeg tepper i båten er koselig, så lenge man holder det tørt. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
njaalern Svart 25.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 Har som syttenåring litt begrenset budsjett, og har fått inntrykk av at dørk i tre blir litt vel dyrt. Ser for meg at å male de gamle sponplatene, få på plass trykknapper i platene og teppet er en billigere løsning, og om ikke en like god, så iallefall en god nok løsning for vårt bruk. Er dog som sagt veldig usikker på hvilke tepper og festemekanisme jeg kan bruke. Hvis borrelås fungerer er jo det en vel så god løsning. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 25.November.2012 Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 Tepper finnes i masse forskjellige kvaliteter, og priser, så hvordan teppe du bruker avhenger mest av hvor stort budsjett du har til det. Noen egner seg bedre i båt(tåler fuktighet bedre og er mer sklisikre), men det er sikkert mulig å få billigere tepper som fungerer like bra. Sikkert en butikk i nærheten som selger "vegg til vegg" tepper metervis fra rull. Det viktigste er at du må velge et som ikke er glatt under så det sklir på underlaget. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Free Lillehammer Svart 25.November.2012 Link til dette innlegget Svart 25.November.2012 Vurdert antisklimatter under teppebitene? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.November.2012 Link til dette innlegget Svart 26.November.2012 teppe er digg i seilbåt siden salongen fungerer som en stor kuldegrop. Nede ved gulvet er det kaldest. Jeg har lagt teppe "all over". Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 26.November.2012 Link til dette innlegget Svart 26.November.2012 Tepper kan jo være veldig lunt å ha i båt! Tepper kan være billige og stygge av dårlig kvalitet, eller perfekt tilpasset kantsydd og av bra kvalitet som er lette å holde rene/vaske Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.