Jump to content

Registrere båt, hva anses som eierskap dokumentasjon?

njaalern

Recommended Posts

Hei.

Vi kjøpte i sommer en Ek-kryssare i Sverige av en person vi aldri møtte. Snakket kun på tlf da han hadde flyttet til Malmö og ville bare få bort båten. Vi overførte pengene og tok med oss båten, han hadde ingen dokumentasjon utenom det lille som lå i båten. Derfor lurer jeg på hva jeg skal sende inn til småbåtregisteret som eierskap dokumentasjon? Vi fikk han til å sende oss ett innscannet ark hvor han har underskrevet og oppgitt kjøpssummen osv. Holder dette som dokumentasjon, eller er det noe annet jeg bør vite?

Ved nyregistrering krever Småbåtregisteret dokumentasjon av eierforhold for de 3 siste år.

Så i utgangspunktet holder det ikke kun med kjøpekontrakten mellom deg og selger. Selger må

forelegge bevis for eierskap de 3 siste år.

Forsikringsdokumenter fungerer greit.

Hvis det ikke lar seg gjøre og oppdrive slik dokumentasjon så må du høre med Småbåtregisteret

hva de kan godta.

Du kan lese mere her:

https://www.nssr.no/sbr/Registrere+b%C3%A5t/Dokumentasjonskrav

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...