njaalern Startet 25.November.2012 Del på Facebook Startet 25.November.2012 Hei. Vi kjøpte i sommer en Ek-kryssare i Sverige av en person vi aldri møtte. Snakket kun på tlf da han hadde flyttet til Malmö og ville bare få bort båten. Vi overførte pengene og tok med oss båten, han hadde ingen dokumentasjon utenom det lille som lå i båten. Derfor lurer jeg på hva jeg skal sende inn til småbåtregisteret som eierskap dokumentasjon? Vi fikk han til å sende oss ett innscannet ark hvor han har underskrevet og oppgitt kjøpssummen osv. Holder dette som dokumentasjon, eller er det noe annet jeg bør vite? Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 25.November.2012 Del på Facebook Svart 25.November.2012 Det bør holde det, såvidt jeg vet, er jo bare å prøve. Hvis båten er kjøpt i Sverige så har dere vel også en bekreftelse fra tollvesenet på betalt mva og eventuell hk-avgift. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
njaalern Svart 25.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2012 Ja, har det liggende. Men har ingen scanner, så får ikke scannet det inn med det første. Kan jo prøve med det jeg har, og hvis de trenger mer kan jeg prøve og få scannet inn bekreftelsen imens. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 25.November.2012 Del på Facebook Svart 25.November.2012 Tror absolutt det skal holde med en underskrevet erklæring om overdragelse fra selger. Som sagt, bare å prøve Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
fluefiskeren Svart 25.November.2012 Del på Facebook Svart 25.November.2012 Vil absolutt anbefale å sende alt av dokumentasjon med en gang, det er kanskje lettere når du har importert fra utlandet, men ellers vil de ha alt av tidligere historie om båten, enkelt skal det ikke være...... Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 25.November.2012 Del på Facebook Svart 25.November.2012 Jeg trodde det bare var NIS/NOR som krevde full eierhistorikk, småbåtregisteret krever, etter hva jeg kjenner til, bare dokumentasjon fra forrige eier. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Kalle74 Svart 26.November.2012 Del på Facebook Svart 26.November.2012 Ved nyregistrering krever Småbåtregisteret dokumentasjon av eierforhold for de 3 siste år. Så i utgangspunktet holder det ikke kun med kjøpekontrakten mellom deg og selger. Selger må forelegge bevis for eierskap de 3 siste år. Forsikringsdokumenter fungerer greit. Hvis det ikke lar seg gjøre og oppdrive slik dokumentasjon så må du høre med Småbåtregisteret hva de kan godta. Du kan lese mere her: https://www.nssr.no/sbr/Registrere+b%C3%A5t/Dokumentasjonskrav Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.