bliss X Svart 30.November.2012 Del på Facebook Svart 30.November.2012 Ref artikkelen: "Oslo Havn foreslår å lage en ny øy i Oslofjorden som en miljøvennlig måte å slippe 900.000 lastebil-turer for å bli kvitt løsmasse i forbindelse med byggingen av Nordens lengste togtunnel" Hva om Oslo havn heller brukte tid og energi på å lage en skikkelig gjestehavn? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 30.November.2012 Del på Facebook Svart 30.November.2012 Hva om Oslo havn heller brukte tid og energi på å lage en skikkelig gjestehavn? At de er villige til å bruke tid, energi og konsulentpenger for å UTREDE en skikkelig gjestehavn, skal du slettes ikke se bort ifra. (Så langt, har de brukt 4-5 år - om ikke mer - og mange mange millioner på saken som bør holde seg i sin egen tråd) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Free Lillehammer Svart 30.November.2012 Del på Facebook Svart 30.November.2012 Hvor gjorde mann av massene etter Romeriksporten? Bå ha blitt bra mye fra tunellen mellom Lillestrøm og Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 30.November.2012 Del på Facebook Svart 30.November.2012 Så langt, har de brukt 4-5 år - om ikke mer - og mange mange millioner på saken som bør holde seg i sin egen tråd OK. Det har jeg i kke hørt om Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 30.November.2012 Del på Facebook Svart 30.November.2012 Egentlig må jo en ny øy i Indre Oslofjord være en drømmesituasjon for driftige personer. Petter Stordalen krysser med entreprenør Hære og skaper en oase for båtfolk og turister der alt er gjort riktig fra starten av og ikke har måttet tilpasses fordi eksisterende øyer og reguleringsplaner legger begrensninger. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 30.November.2012 Del på Facebook Svart 30.November.2012 Og mønsteret på øya bør ikke være en palme som i Dubai, men et gigantisk snøkrystall. Dette er den optimale formen mhp en båthavn. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
bliss X Svart 30.November.2012 Del på Facebook Svart 30.November.2012 Og på midten bør man ha en stor statue av Petter Stordalen a'la frihetsgudinnen i new york Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 30.November.2012 Del på Facebook Svart 30.November.2012 Og på midten bør man ha en stor statue av Petter Stordalen a'la frihetsgudinnen i new york Statuen kan sikkert kombineres med å være et fyr. Petter er jo tross alt litt av en fyr.... (host... ja.. den var litt tørr) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Free Lillehammer Svart 1.Desember.2012 Del på Facebook Svart 1.Desember.2012 Petter er du der? Stor idé er presentert på BP? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 1.Desember.2012 Del på Facebook Svart 1.Desember.2012 Det er Jordbærsesong hele året nå, så om noen har champis... er det nok der han er.... Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Eureka Svart 2.Desember.2012 Del på Facebook Svart 2.Desember.2012 Stordalen raker jo knapt halvannen meter over bakken, så det blir ikke noe stort fyr. Jeg foreslår en statue av Ingar. Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 2.Desember.2012 Del på Facebook Svart 2.Desember.2012 Hvor kom Stordalen inn i diskusjonen?? Og Nordstrand båtforening??? Mye tull fra mange her nå som vanlig. Uansett så må tunnellen tømmes for masse og hva den eventuelt brukes til så er det forsatt 900000 lastebillass som skal flyttes fra A til B. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 2.Desember.2012 Del på Facebook Svart 2.Desember.2012 Stordalen dukket opp i #30 Har prøvd å finne mer informasjon om denne "øya" men ikke funnet noe. Noen som har mer detaljert informasjon om hva forslaget går ut på? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 2.Desember.2012 Del på Facebook Svart 2.Desember.2012 (redigert) Alfaerik: Her er sitat fra en annen tråd som du "bidro" i. "Nå som de fine folkene på Nordstrand får seg egen båtforening så er det vel på tide at det dannes en ny forening i hver bydel. Jeg er klar for å starte Stovner båtforening med båtplasser rett utenfor operaen. Ikke bare vestkantgolferne som har båt i den vakre byen vår. Nei få båtlivet i oslo tilbake til de som virkelig fortjener det., arbeiderne på Oslo Øst som ikke kan kjøpe båter til mange hundre tusen eller millioner av kroner uten å måtte hore seg til det. " Når det gjelder tull, så bidrar du selv også registrerer jeg Redigert 2.Desember.2012 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 1874 Svart 2.Desember.2012 Del på Facebook Svart 2.Desember.2012 Det er Storeflua som de vurderer å bruke som utgangspunkt: http://www.osloby.no/nyheter/Oy_-er-det-mulig-7059297.html Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 2.Desember.2012 Del på Facebook Svart 2.Desember.2012 Takk for link, Nidelv 1874. Kanskje ingen dum ide? Storeflua kan være et egnet sted Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 2.Desember.2012 Del på Facebook Svart 2.Desember.2012 Jeg synes det er en kjempegod ide, dersom det lages som et utfartsted med gode båthavner, brygger og badeplasser for almuen (men uten blå bøyer!). Og hold for all del investeringskåte forretningsfolk langt unna. Oslo er ikke Dubai. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
bliss X Svart 2.Desember.2012 Del på Facebook Svart 2.Desember.2012 Synes det så greit ut på "bildet". Ingen stor havn, men basert på ankring? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 2.Desember.2012 Del på Facebook Svart 2.Desember.2012 http://www.tu.no/bygg/2012/07/26/hva-ville-du-gjort-med-sa-mye-stein Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 2.Desember.2012 Del på Facebook Svart 2.Desember.2012 Ideen er spennende, men når jeg så hvor dette var, måtte jeg erkjenne at dette kun vil bli med drømmen. Dette ligger innenfor grensene til Nesodden, og det politiske klimaet her har store likheter med landsbyopptøyene i landsbyen til Astrix og Obelix. Dette blir garantert bråk, og lukt av råtten fisk. I know, etter 4 år i lokalpolitikken her.... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 3.Desember.2012 Del på Facebook Svart 3.Desember.2012 Dette ligger innenfor grensene til Nesodden, og det politiske klimaet her har store likheter med landsbyopptøyene i landsbyen til Astrix og Obelix. Dette blir garantert bråk, og lukt av råtten fisk. I know, etter 4 år i lokalpolitikken her.... Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 3.Desember.2012 Del på Facebook Svart 3.Desember.2012 Er det ingen som vil kommentere forslaget mitt om å bruke steinmassene til å lage en komplett kopi av Drøbak, inkl havn og bebyggelse omtrent der nakenstranda ligger inne i Bundefjorden ca 2 km syd for Ingierstrand bad. Årsaken til at jeg foreslår dette stedet er at det her er det en grunne ca 100m ut fra land. Ellers i Bundefjorden er det jo veldig dypt helt inn mot land. Videre ligger Oslo områdets beste tomtegrunn for fremtidig nødvendig husbygging , som et jomfruelig 3 km bredt belte mellom Bundefjorden og Mosseveien i Oppegård kommune. Så her det det bare å starte opp - Dette kan bli en vinn vinn kjempe suksess, samtidig som verdien på hytta vår kan gå til himmels. ( hvis noen vet hvem som steller med dette , hver så snill og hjelp til å oversende forslaget mitt ! ) Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 3.Desember.2012 Del på Facebook Svart 3.Desember.2012 Er det ingen som vil kommentere forslaget mitt om å bruke steinmassene til å lage en komplett kopi av Drøbak, inkl havn og bebyggelse omtrent der nakenstranda ligger inne i Bundefjorden ca 2 km syd for Ingierstrand bad. Jeg kommenterte dette i innlegg #19 RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Free Lillehammer Svart 3.Desember.2012 Del på Facebook Svart 3.Desember.2012 Hvorfor kopi av Drøbak? Ellers tror jeg en øy med en fjordby vil være et svært bra konsept (fjordby med lave hus og tette trivelige gater uten biler (noe ganske annet en Oslopolitikernes forståelser av fjordby)). Sitér dette innlegget Link to post
Norskipper Svart 3.Desember.2012 Del på Facebook Svart 3.Desember.2012 Det er etablert en FB side for dette: http://www.facebook.com/groups/563223787036921/ Den planlagte øya er opp mot 300 mål, så en "Fjordby" er vel ambisiøst. Mer sannsynlig kan det være med gjestehavn/uthavn - gjerne kombinert med en kafe. Forøvrig er det folkemøte på Samfunnshuset Nesodden tirsdag 4/12, hvor Oslo Havn + diverse arkitekter legger fram skisser. Sitér dette innlegget Sailing - the most expensive way to travel in discomfort.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.