bliss X Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Det var mer utseende jeg tekte på (diger betongklump). Ikke innholdet i bygningsmassen Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 (redigert) Her er forslag for Sandvika om E18 blir borte. Se på den flotte stranden, rene sydenparadiset http://www.side3.no/article3485174.ece Redigert 12.Desember.2012 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bliss X Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Det er vel ikke utelukket at Oslo's rike onkler ønsker å legge sine klamme hender på øya? Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Tror nok det også er nødvendig, kan ikke helt se for meg at Oslo kommune klarer dette alene. En skal ikke se bort fra at Christian med motorsaga dukker opp Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bliss X Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Her er forslag for Sandvika om E18 blir borte. Se på den flotte stranden, rene sydenparadiset http://www.side3.no/article3485174.ece Ja det så mye bedre ut. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Vi kan jo også lage flere øyer som f.eks i Dubai. Hvorfor bare 1 øy. Vi må bare passe på at de ikke synker i Bunnefjorden slik som der nede. http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10029676 Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bliss X Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Blir nok i største laget for Christian. Det jeg kan se for meg er at onkel Petter eller onkel Olav (han gamle med den røde lua) setter opp et digert hotell på øya. Verdens raskeste hurtigbåt med allverdens dispenasjoner ifht fartsbegrensinger i havnebasenget raser ut og inn fjorden hvert 10. minutt, selvfølgelig også verdens mest miljøvennlige båt som går på et drivstoff ingen har hørt om før. Det serveres dyr og dårlig mat osv. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Båt frem og tilbake må en jo ha, det er vel ingen som forventer en bro eller tunnel over til den øya ? Hvorfor ikke flere øyer om det er nok materiale til det ? Da kan en få i pose og sekk. Noen store øyer med strandtomt, hotell og villa, og noen øyer der almuen kan kose seg og hvor det er fri ferdsel, uteresaturanter, gjestebrygger osv osv Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bliss X Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Har du sett på sjøkartet? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Tror nok det også er nødvendig, kan ikke helt se for meg at Oslo kommune klarer dette alene. En skal ikke se bort fra at Christian med motorsaga dukker opp Nåja... det er vel ikke Oslo kommune som skal dekke dette og i hvertfall ikke alene. Om det skal lages en Øy i Nesodden kommune, er det neppe Oslo kommune som skal betale for den. Follobanen skal dekkes over statsbudsjettet og ikke over kommunalbudsjettet til Oslo. Så vidt jeg har klart å lese meg til, så er det ikke planlagt noen stopp mellom Ski og Oslo, og da er det vel ikke mange Oslobeboere som skal bruke denne traseen. Østfoldbanen skal fortsatt gå med de holdeplassene som eksisterer i dag mellom Ski og Oslo. Follobanen er et dobbeltspor som skal befrakte østfoldinger og europeere kjapt inn til Oslo i konkurranse med veitrafikken. I en artikkel det er linket til litt lenger opp, skriver Karlsen i Oslo Havn: - Det er de som sitter med taktstokken. Vi har ingen prestisje i dette. Men man har muligheten til å skape noe nytt og åpne noen dører. Så er spørsmålet om Nesodden ønsker dette, sier Karlsen. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
CB. Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 (redigert) Ikke foreløpig men mener å huske at det er relativt dypt enkelte steder noe som kan være et problem i seg selv med begrenset masse til rådighet. Oksvalflue burde være et ypperlig sted. Det går vel å leie inn noen sugemaskiner også skulle jeg tro. Redigert 12.Desember.2012 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bliss X Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Ikke foreløpig men mener å huske at det er relativt dypt enkelte steder Ja det er dypt rundt denne grunna og da begrenser det seg hvor stort areal man har til rådighet. Er ikke så veldig opptatt at det på død og liv skal være en øy for alle, men at man lager noe som ikke ser helt for j.. ut. Kanskje jeg flytter dit hvis det blir noe jeg liker? Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 Er ikke så veldig opptatt at det på død og liv skal være en øy for alle, men at man lager noe som ikke ser helt for j.. ut. Kanskje jeg flytter dit hvis det blir noe jeg liker? Allmennhetens tilgang er vel helt nødvendig for å få gjennom reguleringen. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 Nå foreligger det vel ikke noen reguleringsplan der foreløpig skulle jeg tro men almenheten må nok få tilgang skulle jeg tro. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Ask Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 Nå foreligger det vel ikke noen reguleringsplan der foreløpig skulle jeg tro men almenheten må nok få tilgang skulle jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 Enklere når man har en kommune å forholde seg til: http://www.osloby.no/nyheter/Oslos-nye-oy-kan-havne-i-Moss-7068257.html Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 (redigert) Det ender nok opp slik som Munch, vi ligger i graven alle mann først Lanserer heller et nytt forslag. Hva med skjæret og muren utenfor Oscarsborg. Det må da være mitt i blinken og kan sågar kombineres med en bro over til Oscars borg. Det går det sågar ferge allerede. Legger en bro over til Storsand i samme slengen kan en sågar kjøre bil til eget hus. Både Oscars borg og Drøbak trenger større konkurranse hva gjelder priser og kvalitet på både mat og drikke, den muligheten kan nå være tilstede. Hurum har manko på øyer allerede, mistet hovedflyplassen så dette må kun bli positivt. Redigert 13.Desember.2012 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bliss X Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Tipper steinmassene går til Moss. Hvis Moss kan dra nytte av steinmassene så er det veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 har ikke så mye greie på det, men er ikke dette en soleklar sak som burde vært håndtert sentralt, slike at diverse kommunestyre representanter ( på nesodden )med rar bakgrunn og enda rarere meninger og prioriteringer kunnne by-passes, og saken kunne bankes gjennom fort og greit og ikke forkludre fremdrift av nødvendige tog tunneller. Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Togtunellen kommer nok greit, is_620. Etablering av en øy er imidlertid et selvstendig tiltak som må gjennom egne planprosesser. I Norge er det kommunene som er planmyndighetene. Nasjonal planprosess brukes ytters sjelden som eksempelvis med etablering av Gardermobanen. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Og da det er åpenbart at flere kommuner melder sin interesse kan vi vel gjøre regning med at ingen beslutning blir tatt i nærmeste fremtid og at alt koker ut i kål. . Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Free Lillehammer Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Det lureste Moss kan gjøre (forutsatt at det er politisk flertall for prosjeket) er å hive seg rundt og lande nødvendig reguleringsplan. Videre bør de håpe at det er tiltaket som har lavest kostnad for utbygger av togtunellen. En rask kommuneplan tar omtrent et halvt år, så dette kan Moss rekke. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Blir spennende å se men jeg tror ikke like mye på julenisser som deg Fargo Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Free Lillehammer Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Blir spennende å se men jeg tror ikke like mye på julenisser som deg Fargo Eller effektive kommuner? Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 hehe, Bærum ligger ikke så galt til på statistikken men optimistisk, nei det er jeg ikke Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.