Jump to content

Ny øy i Bunnefjorden

@ArneO

Recommended Posts

Hva om Oslo havn heller brukte tid og energi på å lage en skikkelig gjestehavn?

At de er villige til å bruke tid, energi og konsulentpenger for å UTREDE en skikkelig gjestehavn, skal du slettes ikke se bort ifra.

(Så langt, har de brukt 4-5 år - om ikke mer - og mange mange millioner på saken som bør holde seg i sin egen tråd)

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Egentlig må jo en ny øy i Indre Oslofjord være en drømmesituasjon for driftige personer. Petter Stordalen krysser med entreprenør Hære og skaper en oase for båtfolk og turister der alt er gjort riktig fra starten av og ikke har måttet tilpasses fordi eksisterende øyer og reguleringsplaner legger begrensninger.

Og mønsteret på øya bør ikke være en palme som i Dubai, men et gigantisk snøkrystall. Dette er den optimale formen mhp en båthavn.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Alfaerik: Her er sitat fra en annen tråd som du "bidro" i.

"Nå som de fine folkene på Nordstrand får seg egen båtforening så er det vel på tide at det dannes en ny forening i hver bydel. Jeg er klar for å starte Stovner båtforening med båtplasser rett utenfor operaen. Ikke bare vestkantgolferne som har båt i den vakre byen vår. Nei få båtlivet i oslo tilbake til de som virkelig fortjener det., arbeiderne på Oslo Øst som ikke kan kjøpe båter til mange hundre tusen eller millioner av kroner uten å måtte hore seg til det. "

Når det gjelder tull, så bidrar du selv også registrerer jeg :giggle:

Redigert av Tom Rør (see edit history)

Ideen er spennende, men når jeg så hvor dette var, måtte jeg erkjenne at dette kun vil bli med drømmen. Dette ligger innenfor grensene til Nesodden, og det politiske klimaet her har store likheter med landsbyopptøyene i landsbyen til Astrix og Obelix. Dette blir garantert bråk, og lukt av råtten fisk. I know, etter 4 år i lokalpolitikken her....

Er det ingen som vil kommentere forslaget mitt om å bruke steinmassene til å lage en komplett

kopi av Drøbak, inkl havn og bebyggelse omtrent der nakenstranda ligger inne i Bundefjorden ca 2 km syd for Ingierstrand bad.

Årsaken til at jeg foreslår dette stedet er at det her er det en grunne ca 100m ut fra land.

Ellers i Bundefjorden er det jo veldig dypt helt inn mot land.

Videre ligger Oslo områdets beste tomtegrunn for fremtidig nødvendig husbygging , som et jomfruelig 3 km bredt belte mellom

Bundefjorden og Mosseveien i Oppegård kommune.

Så her det det bare å starte opp - Dette kan bli en vinn vinn kjempe suksess, samtidig som verdien på hytta vår kan gå til himmels.

( hvis noen vet hvem som steller med dette , hver så snill og hjelp til å oversende forslaget mitt ! )

Det er etablert en FB side for dette:

http://www.facebook.com/groups/563223787036921/

Den planlagte øya er opp mot 300 mål, så en "Fjordby" er vel ambisiøst. Mer sannsynlig kan det være med gjestehavn/uthavn - gjerne kombinert med en kafe. Forøvrig er det folkemøte på Samfunnshuset Nesodden tirsdag 4/12, hvor Oslo Havn + diverse arkitekter legger fram skisser.

Sailing - the most expensive way to travel in discomfort....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...