G.N Startet 29.November.2012 Link til dette innlegget Startet 29.November.2012 Tanken er at vi skal bruke båten på vinter halvåret også.Så nå når det er minusgrader, sover dere med webastoen/ diselvarmer på?Skal ligge i uthavn nå i helgen, så har ikkje mulighet til el varme og vifteovn.Har ikkje fått kjøpt meg brann eller kullos alarm enda.Greger Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Ville kjøpt røykvarsler og kullosalarm før turen! Og sørget for god lufting om natta. I utgangspunktet skal ikke Webastoen ta kveld selv om det er natt, men du vet aldri. Med alarmer og god lufting hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å sove med varmeren på. Sitér dette innlegget Link to post
8lv Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 I den kalde årstiden så soves det med varmer på ! Har kullus og røykvarslere ! Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Er no i min fjerde vinter med dieselvarmar på kontinuerleg. Til saman har vel varmarane stått på i meir enn 10.000 timar, dag og natt. Har kolosalarm. Diskusjonen om det er trygt å sove med dieselvarmar på kjem opp med jamne mellomrom her på baatplassen, og kvar gong er det dei som seier det er fullstendig galematias og livsfarleg å sove med dieselvarmar på. Eg brukar å spørje om det fins eit dokumentert tilfelle av folk som har døydd pga. dieselvarmar i båt. Eg ventar framleis. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Amfea Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Vi starter varmeren når vi forlater hjemmehavn, og stopper den når vi er hjemme igjen. Har aldri hatt betenkeligheter med det. Et anlegg som virker, vil aldri fylle båten med Co.. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
RSL Svart 30.November.2012 Link til dette innlegget Svart 30.November.2012 Jeg stoppet aldri varmeren om natten når jeg hadde varmer som fungerte. Nå vil den ikke samarbeide, så jeg må finne ork et eller annet sted for å plukke den ut igjen og splitte den for å se om jeg finner ut hva som er galt. Jeg gruer meg, da det er sinnsykt trangt der den står..... RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Free Lillehammer Svart 30.November.2012 Link til dette innlegget Svart 30.November.2012 Tar av varmen på brenneren om natta, men ikke fordi vi frykter forgiftning. Synes den støyer for mye (Wallas 1800). EN CO-alarm koster noen få hundrelapper. Sitér dette innlegget Link to post
G.N Svart 2.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Vår første overnattingstur med nye båten gjennomført i uthavn, var ca -2 og 5-6m/s. Flott klarvær Varmer gikk heile tiden, fungerer fint. Startet varmer når vi gikk fra heimehavn og stoppet varmeren når vi kom heim. Greit å komme seg i hus og, er -11 i dag...... Greger Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.