Jump to content

Gi 50 kr til redningsselskapet! DnB spanderer!

KongKing

Recommended Posts

Hmm.. jeg er kunde i DNB...

Så det er dette pengene mine går til... hmm.... Har vært kunde siden februar '84 og bare latskap har gjort at jeg ikke har byttet.

Jeg er også for lat til å gå inn på fjesboken for å ha en bank som venn... jeg regner med at man må være bestekompis av banken for å flytte egne penger over til Redningsselskapet som allerede henger i en tynn tråd når det gjelder mer støtte enn de allerede får gjennom kontingenten jeg betaler for såkalt TOTAL-medlemskap. Det har aldri vært så stor fokus på ordet TOTAL-medlem som etter at dette var eneste medlemskapet man kan velge utenom støttemedlem.

Jaja.. man får se an de nye satsene på medlemskap i både bank og selskap før man googler andre løsninger.

Beklager oppgulpet... det er sikkert en flott sak å bli bestis med banken og strø om seg med penger, jeg bare liker ikke slike reklamestunt hvor man dekker seg bak å være så forbannet gode og snille. Dette er kun for å skaffe mer blest om seg selv og tjene mer penger.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Men er det slik at du skal bli venn med DNB på sosiale medier for å støtte den sjøbaserte redningstjeneste, så er det vel et eller annet som skurrer er det ikke?

Selv om du ikke er spesielt opptatt av DNB, er det vel ikke slik at du vurderer å bruke en dyrere bank enn den du har for at en smule av det du betaler ekstra for banktjenester evt kanskje skal tilfalle NSSR.

Da er det langt mer formålsmessig å sende en ekstra sjekk (selv om de er avleggs og du antagelig allerede betaler det du synes det er verd og litt til for det du med fler mener burde være offentlig driftet.

Oppgulpet mitt var ikke i utgangspunktet rettet mot NSSR som jeg mener gjør en utmerket jobb, men mot reklamestuntet fra DNB.

Delen av oppgulp mot NSSR er egentlig rettet mot at de burde hatt mer midler over statsbusjettet, slik at en stakkars båteier skal slippe å få NRK-Lisensfølelser for å være med å støtte dem.

Hjelp av dem, får man uansett om man er medlem eller ikke om man er i nød. For da er det en statlig sak. Trenger man bare litt assistanse ved uhell eller trøbbel, er de kjekke å ha om man er medlem. Men som det er nå, er det fler og fler forsikringsselskap som dekker denslags kostnader fra NSSR uten egenandel, så da kan man jo spørre seg om hvor langt de kan høyne prisen på TOTAL-medlemskapet hvert år uten å miste det som i utgangspunktet så langt har vært trofaste støttespillere siden lenge før de mistet inntektene fra spillautomatene.

Men nå er vi langt off Topic her, så denne delen får bli en annen tråd eventuelt.

Kort oppsummert... (jeg er veldig dårlig på å fatte meg i kortehet og du må gjerne poengtere det om du vil) - er det DNBs forherligelse av seg selv som den gode samaritan jeg gulper av.

NSSR - forsøker desperat å holde sine båter på sjøen uten automater på rema og da må Basis bort og TOTAL innprentes som det eneste rette uansett behov for aktuelle båteier.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Dersom du blir venn med et firma på Facebook risikerer du og alle dine venner å bli plaget med reklame for dette firmaet på sin timeline ("Proposed post"). Så jeg ligger unna alt slikt. Regner med at dette er et utspekulert triks fra DnB for å komme under skjorta på flest mulig på FB.

Når jeg får slik kamuflert reklame på min personlige timeline rapporterer jeg det som scam. Dersom flere gjør det, regner jeg med at FB vil ta signalet etter hvert.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Trenger ikke Like DNB på FB for å få dem til å sende penger til NSSR. Ellers synes jeg poenget til RSL var godt.

At DNB kan dele ut penger er i reliteten en konsekvens av at de har for "gode" marginer på meg som kunde. Har ellers liten sans for å Like rent kommersielle firmaer på FB.

Dette blir litt OT, så jeg drar ny tråd på temaet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...