Blaamyra Startet 1.Desember.2012 Link til dette innlegget Startet 1.Desember.2012 Jeg planlegger å lage ny tett dør/port ut til badeplatformen. Som noen sikkert er kjent med har Bavaria kun en rørport i hekken som ikke bidrar til å holde varmen under kalesjen. Er det noen som har gjort dette og kan komme med tips til hvordan dette kan gjøres? Bilder vil bli satt stor pris på. Sitér dette innlegget Det er bedre å være rik og frisk enn syk og fattig! Link to post
Lars E. Svart 1.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2012 En slik vil jeg også ha på min... Har ingen løsning, men følger spent med videre for gode ideer. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 1.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2012 Er det ikke enklere å lage en ekstra "flik" på kalesjen ? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 1.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2012 Hva med å lage en port av Kings Starboard-plate? http://www.maritim.no/interior-eksterior/byggematerialer/plastplater Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 1.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2012 Hvordan er åpningen i båten , har du noen bilder? Jeg holder med på et prosjekt selv om dagen, men jeg hadde ikke noe port fra før så jeg bruker den delen jeg skjærte ut som port. Du kan evt lage den i dynvicell og støpe utenpå. Sitér dette innlegget Link to post
Blaamyra Svart 2.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Jeg takker så mye for forslag, skal studere disse nærmere i morgen, skal da også prøve å få tatt noen bilder. En av grunnene til ønske om tett port har med stengsel for skibshunden å gjøre. Det vil også stoppe vann fra kalesjen fra å komme inn over gulvet. Sitér dette innlegget Det er bedre å være rik og frisk enn syk og fattig! Link to post
Eureka Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 nevner et moment som sikkert andre har noe kvalifiset kunnskap om, men det kan hende at den åpne porten vs tett port har betydning for båtens selvlensende egenskaper og klassifisering... Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 2.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2012 Det har Eureka helt rett i. Det finnes krav til drenering. Så hvis porten blir tett har man et kjempeproblem hvis båten blir fylt med vann. Dette burde alikevel kunne løses med en hengslet luke. "kattedør" Eller bare drite i det. Men hvis man har en løsning som er avtagbar, kan man jo opprettholde sikkerheten til havs. Hvis noen har lagt merke til det så er windy 37 GM et godt eksempel på en ganske god drenering under døren. Sitér dette innlegget Link to post
Blaamyra Svart 3.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2012 Fikk dessverre ikke tatt bilder i går. Det var en søndag i snømåkingens tegn. Kostet snø av tre biler og tre båter. Må prøve å få det til i dag. Sitér dette innlegget Det er bedre å være rik og frisk enn syk og fattig! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.