Jump to content

Finnmaster 6800 Walkaround erfaringer

Söderberg

Recommended Posts

Vurdere denne båten - Finnmaster 6800 walkaround - har set på en 2 år gammel model som står på land i Sverige, men har ikke haft mulighed for at teste på vandet !

2 år gammel? Kom ikke 6800 Walkaround Cabin som ny modell i fjor (2004)? En tidligere modell hette 6600 Walkaround, men det er en helt annen båt.

Selv skulle jeg i 2000 velge mellom FinnMaster 6400 MC Cruiser og Yamarin 650 (som nå er gått ut av produksjon). Båtene var like, samme konsept, hyttebåter (slike som svenskene kaller for "korvkioskbåtar"). Prøvde begge, og begge var gode i sjøen under korte prøveturer, men jeg merket meg en del detaljer på FinnMaster som virket slurvete. F.eks. kabindøren bak tettet ikke ordentlig, små simple låser, døren hang og slang i fart, med en sprekke mellom dør og karm som du kunne se ut gjennom. Ellers også merket jeg meg et generelt simplere og mindre forseggjort interiør i FinnMaster sammelignet med Yamarinen. Yamarin 650 virket mye mer solid, så valget falt på den for mitt vedkommende.

Men det var for 4 - 5 år siden, og mitt subjektive inntrykk der og da. Generelt har vel finske båter godt ord på seg, så du gjør neppe noe dårlig kjøp med FinnMaster. Walkaround 6800 Cabin ser i alle fall lekker ut på bildene!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...