AQAD31 Startet 5.Desember.2012 Link til dette innlegget Startet 5.Desember.2012 Vurderer å kjøpe en brukt bayliner 652 med 120hk diesel MC. Noen som har erfaringer med hvor lett den planer? Vi er vanligvis 5 personer (2 voksne og 3 barn og noe bagasje til dags/telt turer) Er den ok til eks vannski? Noe spes man bør sjekke ekstra på en brukt båt/motor av denne typen (utover det vanlige med at alle servicer er fulgt, at ting fungerer som det skal, ingen skader i skrog etc...) Fine båter med enkle, rene linjer. Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 5.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2012 Kjenner ikke særlig til båten, eller planingsterskel. Men har du prøvekjørt båten? Vet om en som fikk problemer med å selge pga høyt støynivå fra motoren. Har ikke hørt bråket selv, men noe må det være i det. Kan jo godt være denne var dårlig lydisolert. Uansett lykke til med kjøp:) Sitér dette innlegget Link to post
AQAD31 Svart 5.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2012 takk for tips, litt mye is der den ligger akkurat nå så det var litt vanskelig å prøvekjøre den, men skal huske på det. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 5.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2012 Jeg spurte om det samme med denne motoren i en Askeladden beetle for litt siden her, og de er vel Ca like store og tunge.. ? Den er i minste laget, men fungerer fint med 2-3-4 personer.. Veldig billig i drift ser det ut som på tester. Vannski kan bli en utfordring, men jeg ser for meg at en dieselmotor er Såppas seig at når den drar opp 1500 kilo i plan merkes kanskje ikke 70-80 kilo på ski bak like godt som med mindre båter? Uansett, jeg har aldri hatt hverken båt eller motor, men var sånn jeg forsto det;) Er det den som ligger på finn? Så en i går som var veldig pen! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Bearded Beast Svart 5.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2012 (redigert) Et søk på motortypen burde være nok til å skremme fanden sjøl på flat mark Redigert 5.Desember.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 5.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2012 Er den virkelig så ille? Jeg vurderer selv denne motoren.. Er det garantert havari om jeg går for en 2003 modell? Er da vell myye større andel som fungerer eller? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Bitteliten Svart 5.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2012 Hadde Nidelv 690 med denne motoren. Funket ok med to voksne og to små barn ombord, ikke mer. Vannleker uaktuelt. Siste eier av båten fikk motorhavari for et par år siden. Kostet 50-60 tusen... Sitér dette innlegget Link to post
AQAD31 Svart 5.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2012 hadde ikke tenkt å starte en tråd for eller mot denne motoren eller feil/ikke feil, er ikke interessert i det. De trådene finnes i hundertall her inne allerede og de har vi lest. Gidder ikke mer gnål om det. Spørsmålet mitt var egentlig: er det noen som har erfaring med hvordan denne båten oppfører seg med denne motoren? Går den greit i plan med noen stk folk oppi? Andre ting som er greie å vite om båten i sjøen etc? Har lest tester men det er alltid morsomt med førstehåndskunnskap. Sitér dette innlegget Link to post
AQAD31 Svart 5.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2012 Her er jo en grei vurdering av motorer opp mot hverandre forresten: http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/minitest-mercruiser-120-hk-med-drev Sitér dette innlegget Link to post
TG-cruiser Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Hej. Min fiskemakker har en Bella 651 med en 4,3 liters 190 hk VP benzinmotor og der er godt med kraftoverskud. Jeg ville ikke satse på at en 1,7 liters diesel som yder 120 hk kan klare belastningen i samme båd, det kræver en del power og trække båden op i plan da båden er ret tung og især med last eller flere personer ombord. Båden sejler fint og er godt indrettet, syntes jeg da. Jeg vil foretrække en nummer større diesel, f.eks. VP D3 med 160 hk eller Cummmins 150 - 170 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Innovator Svart 26.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2012 Hei Har en 2007 bayliner 652 med den motoren du nevner. 4 voksne og 2 barn klarer min lett å dra opp i plan. De fleste på dette forumet er jo så i mot denne motoren men med riktig stell som alle motorer skal ha er det ikke noe problem. Båten er jo 2,5 m bred så den er stabil i sjøen og som sagt den planer når jeg vil den skal:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.