Jump to content

bayliner 652,120hk diesel Planingsterskel

AQAD31

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe en brukt bayliner 652 med 120hk diesel MC.

Noen som har erfaringer med hvor lett den planer? Vi er vanligvis 5 personer (2 voksne og 3 barn og noe bagasje til dags/telt turer)

Er den ok til eks vannski?

Noe spes man bør sjekke ekstra på en brukt båt/motor av denne typen (utover det vanlige med at alle servicer er fulgt, at ting fungerer som det skal, ingen skader i skrog etc...)

Fine båter med enkle, rene linjer.

Jeg spurte om det samme med denne motoren i en Askeladden beetle for litt siden her, og de er vel Ca like store og tunge.. ? Den er i minste laget, men fungerer fint med 2-3-4 personer.. Veldig billig i drift ser det ut som på tester. Vannski kan bli en utfordring, men jeg ser for meg at en dieselmotor er Såppas seig at når den drar opp 1500 kilo i plan merkes kanskje ikke 70-80 kilo på ski bak like godt som med mindre båter?

Uansett, jeg har aldri hatt hverken båt eller motor, men var sånn jeg forsto det;)

Er det den som ligger på finn? Så en i går som var veldig pen!

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

hadde ikke tenkt å starte en tråd for eller mot denne motoren eller feil/ikke feil, er ikke interessert i det. De trådene finnes i hundertall her inne allerede og de har vi lest. Gidder ikke mer gnål om det.

Spørsmålet mitt var egentlig: er det noen som har erfaring med hvordan denne båten oppfører seg med denne motoren? Går den greit i plan med noen stk folk oppi? Andre ting som er greie å vite om båten i sjøen etc? Har lest tester men det er alltid morsomt med førstehåndskunnskap.

Hej.

Min fiskemakker har en Bella 651 med en 4,3 liters 190 hk VP benzinmotor og der er godt med kraftoverskud. Jeg ville ikke satse på at en 1,7 liters diesel som yder 120 hk kan klare belastningen i samme båd, det kræver en del power og trække båden op i plan da båden er ret tung og især med last eller flere personer ombord.

Båden sejler fint og er godt indrettet, syntes jeg da.

Jeg vil foretrække en nummer større diesel, f.eks. VP D3 med 160 hk eller Cummmins 150 - 170 hk.

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...