Ut på tur Startet 5.Desember.2012 Link til dette innlegget Startet 5.Desember.2012 Da høsten kom, presseningen skulle på, og rekkestøttene av, ble det mye banning på mannen.. Var det noe med stål møter aluminium? Vel,- etter mye slit fikk han løsnet det ene herket fra det andre, men føttene fikk litt juling. Så spørsmålet er vel hvor lurt det er å fortsette å bruke de gamle? Av tittelen kommer det vel frem at jeg er noe forutinntatt? Jeg antar at det er en god ide å bytte de ut, men hvor finner man noe som passer? Og som ikke vil sette seg fast igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2012 Nå vet jeg ikke hvordan de aktuelle føttene ser ut. Men eksempelvis Italnordic har noe slike. Hvis du ikke vil at de skal sette seg fast, så er det et par triks. Ha så stor dimensjonsforskjell mellom fot og støtte at du eksempelvis kan krympe inpå en krympestrømpe (elektro). Da vil du hindre den galvaniske spenningen mellom materialene. Et annen mulighet er å smøre rekkestøtten inn med aluminiumspasta (Biltema). Da vil denne pastaen ta anodejobben før rekkefoten. Så må man bare passe på å plukke dette fra hverandre år om annet for å fornye beskyttelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Ut på tur Svart 5.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2012 Hm.. Det er originale bavaria rekkestøtteføtter antar jeg, alle er hvertfall like. De som fikk litt juling er fremdeles hele, bare litt stygge, men like hele. Krympestrømpe, hva er det? Jeg mener å huske at det er litt plass inni foten kontra selve støtten. Snakker vi om å lage en fysisk sperre mellom materialene? Vil krympestrømpe være et litt mer permanent tiltak enn pasta? Bør rekkestøtter demonteres feks hvert år for å sjekke status på dette? Nå har vi båten på land, og da falt det naturlig å ta de av, men om vi vinterbobler, tar vi kanskje ikke av rekkestøttene? Har visst ikke tenkt så langt enda. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.