Jump to content

Johnson 25hk med el start lekker vann

båtentusiasten96

Recommended Posts

Hvis du har montert ny pakning, er det jo snålt at den lekker vann. Kan toppen være slått (ikke plan?)

Eneste måtte være å etterdra boltene i toppen med rett moment (har du dratt til boltene i rett rekkefølge, i kryss), for å være sikker på at dette er korrekt tildratt. Hvis dette ser greit ut, er det nok ingen annen utvei enn å ta av topplokket :cryin: og sjekke at toppen er plan / at det ikke er gamle pakningsrester e.l. som gir lekkasjen.

• 1 måned senere...
Sikker på at det er toppakningen ? Hvor gammel er motoren ? Av og til er det hull i plata til eksoskjølingen som gjør at det kommer vann i sylinderene via eksosportene.

er ikke sikker på årsmodellen men jeg skal sjekke og den lekker ikke sånn at det kommer vann inn i motoren men det kommer ut av motoren på toppen av venstresiden rett ovenfor en av boltene så det kan være noen gamle paknnings rester der.

Hvis du har montert ny pakning, er det jo snålt at den lekker vann. Kan toppen være slått (ikke plan?)

Eneste måtte være å etterdra boltene i toppen med rett moment (har du dratt til boltene i rett rekkefølge, i kryss), for å være sikker på at dette er korrekt tildratt. Hvis dette ser greit ut, er det nok ingen annen utvei enn å ta av topplokket :cryin: og sjekke at toppen er plan / at det ikke er gamle pakningsrester e.l. som gir lekkasjen.

jeg har dratt til med moment nøkkel i kryss draging så jeg kjøner ikke noen ting av hvorfor det lekker :S

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...