båtentusiasten96 Startet 6.Desember.2012 Link til dette innlegget Startet 6.Desember.2012 har en johnson 25hk med elstart som lekker vann fra topplokket etter skifting av topppakning er det noen muligheter å få tettet dette uten å skru av topplokket?? Usikker på årsmodel..... Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 6.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2012 Hvis du har montert ny pakning, er det jo snålt at den lekker vann. Kan toppen være slått (ikke plan?) Eneste måtte være å etterdra boltene i toppen med rett moment (har du dratt til boltene i rett rekkefølge, i kryss), for å være sikker på at dette er korrekt tildratt. Hvis dette ser greit ut, er det nok ingen annen utvei enn å ta av topplokket og sjekke at toppen er plan / at det ikke er gamle pakningsrester e.l. som gir lekkasjen. Sitér dette innlegget Link to post
båtentusiasten96 Svart 9.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2012 Får se hva jeg får til da :D Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Sikker på at det er toppakningen ? Hvor gammel er motoren ? Av og til er det hull i plata til eksoskjølingen som gjør at det kommer vann i sylinderene via eksosportene. Sitér dette innlegget Link to post
båtentusiasten96 Svart 12.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2013 Sikker på at det er toppakningen ? Hvor gammel er motoren ? Av og til er det hull i plata til eksoskjølingen som gjør at det kommer vann i sylinderene via eksosportene. er ikke sikker på årsmodellen men jeg skal sjekke og den lekker ikke sånn at det kommer vann inn i motoren men det kommer ut av motoren på toppen av venstresiden rett ovenfor en av boltene så det kan være noen gamle paknnings rester der. Sitér dette innlegget Link to post
båtentusiasten96 Svart 12.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2013 Hvis du har montert ny pakning, er det jo snålt at den lekker vann. Kan toppen være slått (ikke plan?) Eneste måtte være å etterdra boltene i toppen med rett moment (har du dratt til boltene i rett rekkefølge, i kryss), for å være sikker på at dette er korrekt tildratt. Hvis dette ser greit ut, er det nok ingen annen utvei enn å ta av topplokket og sjekke at toppen er plan / at det ikke er gamle pakningsrester e.l. som gir lekkasjen. jeg har dratt til med moment nøkkel i kryss draging så jeg kjøner ikke noen ting av hvorfor det lekker :S Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.