chw86 Startet 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Startet 11.Desember.2012 Hei Tenkte eg sku bytte dysespisser på motoren min (volvo penta TAMD31A)Noen som veit delenummeret på disse? Eventuelt hvor ein kan kjøpe disse til ein grei pris, var tengt å høre med økonomideler... takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 11.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2012 Sjekk delenummer hos VP. Du finner link til hele delekatalogen i dokumentarkivet her på bp. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Mariell Svart 12.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 (redigert) http://www.marinepar...-23-19206B.aspx OBS. Prisene står i euro. Redigert 12.Desember.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
chw86 Svart 12.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2012 Takker for svar Men finner kun delenummeret på heile dysen ... hadde håpet på å slippe å demotere for å bestille, slik at eg kan bruke båten til eg får nye spisser... Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 Spissen har vel delenummer 861117, og koster fort rundt 1500,- stykket. Ser ut som det er disse ? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 (redigert) Som regel enklest og ikke så mye dyrere å kjøpe byttedyser enn kun å bytte dysespissene. De må vl Chimses (eller hvordan det skrives) og trykktestes. Har man ikke verktøy og/eller kunnskap til å gjøre det selv, renner kronene fort. Vet ikke hvor trådstarter bor, men for meg ble det nesten samme pris å kjøpe byttedysene hos Framnæs maritime som å kjøpe dem i Sverige. Var 100 kr. forskjell. pr. dyse. Da returnerte jeg de gamle dysene etter at jeg hadde byttet. Redigert 13.Desember.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Prolimit Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 Dysa heter DLLA 144 P118 Boschnummer: 0433171107 Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Prolimit Svart 13.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2012 Mener dyse spissen. Finner noe for 3-400 på ebay. Sverre Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Mort1 Svart 14.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2012 Maritim Diesel i Bergen selger nye dysespisser, overhaler og kan levere byttedyser. Komplett delenr står på dyseholder, og nr på dysespiss står på dysespiss. Delenr nevnt over her ser riktig ut. Sitér dette innlegget Link to post
chw86 Svart 21.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2012 takker for alle svar ,tips å delenr.. Har fått pris på dysespisser hos diselgrosisten på ca 500kr per dysespiss,. Har gjort samme jobben noen ganger før. kurant jobbnår ein har tilgang på dysetester, men problem er om eg ender opp med for lite/feile shims... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2012 Www.marinepartseurope.com Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.